Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rossignol Super 7 eller Dynastar Cham 107?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tjadern" data-source="post: 1038656" data-attributes="member: 145492"><p>Jo jag läste om både Cham 107 och Cham High Mountain, och blev lite mer sugen på High Mountain p.g.a snyggare och lättare. </p><p></p><p>Men jag väger 62-64 kg och är 174cm lång. Jag ska anpassa skidan efter alperna så som sagt en 107:a är nog passande. När jag provade 97:an fick jag ett par skidor som var 178 lång och de var de längsta skidorna jag någonsin har åkt på, men efter ett par åk så satt det riktigt bra! </p><p></p><p>När du säger "Hur hårt åker du" hur menar du? Antar att "hård" åkning innebär snabb och aggressiv åkning? Så min åkstil är relativt lugn och jag gillar att ta ut svängarna, samt droppa och annat kul man kan hitta i offpisten.</p><p></p><p>Återigen tack för informationen!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tjadern, post: 1038656, member: 145492"] Jo jag läste om både Cham 107 och Cham High Mountain, och blev lite mer sugen på High Mountain p.g.a snyggare och lättare. Men jag väger 62-64 kg och är 174cm lång. Jag ska anpassa skidan efter alperna så som sagt en 107:a är nog passande. När jag provade 97:an fick jag ett par skidor som var 178 lång och de var de längsta skidorna jag någonsin har åkt på, men efter ett par åk så satt det riktigt bra! När du säger "Hur hårt åker du" hur menar du? Antar att "hård" åkning innebär snabb och aggressiv åkning? Så min åkstil är relativt lugn och jag gillar att ta ut svängarna, samt droppa och annat kul man kan hitta i offpisten. Återigen tack för informationen! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rossignol Super 7 eller Dynastar Cham 107?
Tillbaka
Topp