Rossignol Voodoo Pro BC 110?

Jarle sa:
Är samma skida som ross S7 och roxy mumbojumbo
Njae, som jag förstått det handlar det inte om en "shrink it and pink it" här. Voodoo Pro BC 110 har både mindre midja, finns i kortare längder och ska ha lättare flex än S7.

Roxy Mumbo Jumbo verkar bara finnas tillgänglig i 176, och även om det finns uppgifter om S7an i kortare längder så verkar även den bara finnas att tillgå i 176+.

Nån annan som har koll på om Voodoo Pro BC 110 (alternativt Mumbo Jumbo i 166-längd) kommer lanseras i Europa?

Eller om dessa två faktiskt är samma skida som S7 och S7an finns tillgänglig i 166cm då?

Senast ändrad:
wamp sa:
Jarle sa:
Njae, som jag förstått det handlar det inte om en "shrink it and pink it" här. Voodoo Pro BC 110 har både mindre midja, finns i kortare längder och ska ha lättare flex än S7.

Roxy Mumbo Jumbo verkar bara finnas tillgänglig i 176, och även om det finns uppgifter om S7an i kortare längder så verkar även den bara finnas att tillgå i 176+.

Nån annan som har koll på om Voodoo Pro BC 110 (alternativt Mumbo Jumbo i 166-längd) kommer lanseras i Europa?

Eller om dessa två faktiskt är samma skida som S7 och S7an finns tillgänglig i 166cm då?
Det är en S7 i kortare längd. Ofta när skidor görs kortare görs de också smalare och får ett mjukare flex, för att passa lättare åkare. Samma sak åt andra hållet, längre skidor är ofta bredare och styvare. Om det sedan står vodoo, mumbojumbo, S7 eller SS7 på topsheetet är en annan femma. Det är en kort S7, finns ytterligare en variant på S7 som jag inte minns vad den heter.

Jarle sa:
wamp sa:
Jarle sa:

finns ytterligare en variant på S7 som jag inte minns vad den heter.
Rossignol system heter den....telemarksvarianten.

Aha, så S7:an i 166cm är bara 110 i midja?

Intressant. Försöker hitta S7:an i 166cm till salu någonstans den här sidan av atlanten, men har problem med det. Kanske får ta och fråga någon lokal butik om dom har möjlighet att ta in.

Eller har någon sett den nånstans?

Tillbaka
Topp