Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rossignol Zenith Z5 eller Z9 för mig?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 386331" data-attributes="member: 13863"><p>Jag tror att Zenith är en utmärkt allroundskida för genomsnittsåkaren. Den skämms sannolikt inte alls för sig i offpisten, men väljer du istället en mer offpistorienterad skida (läs bredare, mjukare och längre) får du en skida som ja, gör dig till en bättre åkare utanför pisten oavsett om det rör sig om flufffluff eller kartongsnö.</p><p></p><p>Men ska du tillbringa en säsong i Chamonix är det inte fel att ha mer än ett par skidor. Ett par för pistkörning och ett par för offpisten (och uppkörd pist). Zenithen kan vara en utmärkt skida att börja med för att senare komplettera med en mjuk feting ...</p><p></p><p>Kolla på Stadium i Falun. De har haft förra årets Z5 med 50% rabatt, kanske finns det fortfarande kvar något exemplar.</p><p></p><p>Din tyngd, teknik, var du ska åka, hur fort du kör mm. mm. påverkar valet av skidmodell och längd. En lätt åkare som kör snabbt och aggressivt kan behöver en längre och styvare skida än en tung nybörjare.</p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 386331, member: 13863"] Jag tror att Zenith är en utmärkt allroundskida för genomsnittsåkaren. Den skämms sannolikt inte alls för sig i offpisten, men väljer du istället en mer offpistorienterad skida (läs bredare, mjukare och längre) får du en skida som ja, gör dig till en bättre åkare utanför pisten oavsett om det rör sig om flufffluff eller kartongsnö. Men ska du tillbringa en säsong i Chamonix är det inte fel att ha mer än ett par skidor. Ett par för pistkörning och ett par för offpisten (och uppkörd pist). Zenithen kan vara en utmärkt skida att börja med för att senare komplettera med en mjuk feting ... Kolla på Stadium i Falun. De har haft förra årets Z5 med 50% rabatt, kanske finns det fortfarande kvar något exemplar. Din tyngd, teknik, var du ska åka, hur fort du kör mm. mm. påverkar valet av skidmodell och längd. En lätt åkare som kör snabbt och aggressivt kan behöver en längre och styvare skida än en tung nybörjare. /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rossignol Zenith Z5 eller Z9 för mig?
Tillbaka
Topp