Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rossignol Zenith Z9
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nojlas" data-source="post: 289515" data-attributes="member: 32948"><p>Hur ska man kunna rekommendera en skida när man inte vet vad du vill ha? Hur definierar du allround? Min egen allroundskida är 100mm bred i midjan, 191cm lång och har en radie på 25 meter. JAG tycker det är en jättebra allroundskida, men de flesta skulle tycka den var för fet och klumpig som "allroundskida". </p><p></p><p>Använd skiddatabasen och kolla rescensoinerna här på freeride så får du massor av information om skidorna. </p><p></p><p>Zenith-skidorna är bra skit, pistskidor som inte är helt värdelösa i offpist. Kolla även på Fischer AMC och Atomic Metron. </p><p>K2 Public Enemy är en jävligt bra skida, men zenith och metronerna kommer alltid att vara grymt mycket bättre i pisten, å andra sidan kommer en PE alltid att funka bättre i offpist... </p><p>Om man kan avvara twintippen och vill åka lite offpist så kan man hellre kolla på dynastar legend eller rossignol bandit än PE:n.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nojlas, post: 289515, member: 32948"] Hur ska man kunna rekommendera en skida när man inte vet vad du vill ha? Hur definierar du allround? Min egen allroundskida är 100mm bred i midjan, 191cm lång och har en radie på 25 meter. JAG tycker det är en jättebra allroundskida, men de flesta skulle tycka den var för fet och klumpig som "allroundskida". Använd skiddatabasen och kolla rescensoinerna här på freeride så får du massor av information om skidorna. Zenith-skidorna är bra skit, pistskidor som inte är helt värdelösa i offpist. Kolla även på Fischer AMC och Atomic Metron. K2 Public Enemy är en jävligt bra skida, men zenith och metronerna kommer alltid att vara grymt mycket bättre i pisten, å andra sidan kommer en PE alltid att funka bättre i offpist... Om man kan avvara twintippen och vill åka lite offpist så kan man hellre kolla på dynastar legend eller rossignol bandit än PE:n. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rossignol Zenith Z9
Tillbaka
Topp