Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Rossingnol Scratch BC
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sture-sson" data-source="post: 105066" data-attributes="member: 42161"><p>Hej!</p><p></p><p>har bara en liten fundering som ni/du kanske kan hjälpa mig med!?</p><p></p><p>Jag är väldigt sugen på att köpa mig nya skidor, har just nu ett par Dynastar Omecarve 10 (172cm). Det är ju en en ren pistskida.</p><p>Jag vill kompletera med en mera friåkningsskida för offpist och dyl. har sneglat en hel del på Rossignol Scatch BC som det paret som kan användas när jag inte vill carva långa snabba svängar i pisten. </p><p>nu till själva frågan .. BC finns i 182 och 188. jag själv är 180cm, 78-80kg tung. vilken längd skulle ni/du föreslå, jag är mest inne på 182 pga att den skulle även kunna användas vid hopp och piståkning, men kommer den att dyka när det handlar om puder? har självklart tänk att bakmontera 182 skidan, men kanske ska mittmontera 188 skidan?.. </p><p></p><p>har under mina yngre år tävlingsåkt och måste säga att jag kan åka skidor bra. jag åker helst fort och i storslalom - SG sväng. </p><p></p><p>vill gärna höra er/din åsikt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sture-sson, post: 105066, member: 42161"] Hej! har bara en liten fundering som ni/du kanske kan hjälpa mig med!? Jag är väldigt sugen på att köpa mig nya skidor, har just nu ett par Dynastar Omecarve 10 (172cm). Det är ju en en ren pistskida. Jag vill kompletera med en mera friåkningsskida för offpist och dyl. har sneglat en hel del på Rossignol Scatch BC som det paret som kan användas när jag inte vill carva långa snabba svängar i pisten. nu till själva frågan .. BC finns i 182 och 188. jag själv är 180cm, 78-80kg tung. vilken längd skulle ni/du föreslå, jag är mest inne på 182 pga att den skulle även kunna användas vid hopp och piståkning, men kommer den att dyka när det handlar om puder? har självklart tänk att bakmontera 182 skidan, men kanske ska mittmontera 188 skidan?.. har under mina yngre år tävlingsåkt och måste säga att jag kan åka skidor bra. jag åker helst fort och i storslalom - SG sväng. vill gärna höra er/din åsikt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Rossingnol Scratch BC
Tillbaka
Topp