Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Rottefella eller NTN
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lenz" data-source="post: 1082885" data-attributes="member: 148784"><p>Största skillnaden är att du har lite bättre kontroll med NTN (stabilare), vilket har en större betydelse om man är nybörjare. Sen så är NTN inte lika aktiv som 75 mm och du kan inte gå lika lågt med knät som du kan på 75 mm. Jag personligen gillar inte känslan som NTN erbjuder och kommer inte byta till NTN när jag köper nytt nästa gång. Jag kommer antagligen fortsätta köra 75 mm för att jag gillar den känslan, Telemark åkning för mig är känslan. Där emot så kan det bli så att jag byter till Medjo som är den senaste tekniken inom Telemark. Enligt personer som provat Medjo så är känslan snarlik känslan från 75 mm och det är den jag gillar. Jag personligen tycker att NTN är för stelt, men det är jag de. Mitt tips är att du hyr NTN och känner dig för innan du bestämmer dig. Skulle du välja Medjo så är det NTN pjäxor som du ska ha med dynafit inserts som dom flesta NTN pjäxor har från och med 2017.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lenz, post: 1082885, member: 148784"] Största skillnaden är att du har lite bättre kontroll med NTN (stabilare), vilket har en större betydelse om man är nybörjare. Sen så är NTN inte lika aktiv som 75 mm och du kan inte gå lika lågt med knät som du kan på 75 mm. Jag personligen gillar inte känslan som NTN erbjuder och kommer inte byta till NTN när jag köper nytt nästa gång. Jag kommer antagligen fortsätta köra 75 mm för att jag gillar den känslan, Telemark åkning för mig är känslan. Där emot så kan det bli så att jag byter till Medjo som är den senaste tekniken inom Telemark. Enligt personer som provat Medjo så är känslan snarlik känslan från 75 mm och det är den jag gillar. Jag personligen tycker att NTN är för stelt, men det är jag de. Mitt tips är att du hyr NTN och känner dig för innan du bestämmer dig. Skulle du välja Medjo så är det NTN pjäxor som du ska ha med dynafit inserts som dom flesta NTN pjäxor har från och med 2017. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Rottefella eller NTN
Tillbaka
Topp