Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Rottefella eller NTN
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jwunsche" data-source="post: 1082898" data-attributes="member: 139084"><p>75 mm är mycket riktigt ett namn på normen som de traditionella Rotefella-bindningarna (och många andra) följer. "Anknäbben" på pjäxans sula är 75 mm bred tror jag.</p><p></p><p>Meidjo är som sagts ovan en sorts hybrid mellan tech och NTN. Vet inte om någon i Sverigbsäljer eller hyr ut. Man kan köpa direkt från tillverkaren The M Equipment i Frankrike eller från någon återförsäljare, som t.ex. Telemark Pyrenées (också Frankrike). Finns också med en extra häldel som tillåter att man kör med fri eller fast häl med samma pjäxor och bindningar. Jag har monterat Meidjo 2.0 på. Inga skidor men inte testat ännu. LIkkande lösningar finns också från bl.a. norska Moonlight Mountain Gear.</p><p></p><p>Om du har pjäxor som duntrivs med redan så finns det många intressanta bindningar även för 75 mm, tom med step-in funktion och utlösning om man vill modernisera utan att byta system.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jwunsche, post: 1082898, member: 139084"] 75 mm är mycket riktigt ett namn på normen som de traditionella Rotefella-bindningarna (och många andra) följer. "Anknäbben" på pjäxans sula är 75 mm bred tror jag. Meidjo är som sagts ovan en sorts hybrid mellan tech och NTN. Vet inte om någon i Sverigbsäljer eller hyr ut. Man kan köpa direkt från tillverkaren The M Equipment i Frankrike eller från någon återförsäljare, som t.ex. Telemark Pyrenées (också Frankrike). Finns också med en extra häldel som tillåter att man kör med fri eller fast häl med samma pjäxor och bindningar. Jag har monterat Meidjo 2.0 på. Inga skidor men inte testat ännu. LIkkande lösningar finns också från bl.a. norska Moonlight Mountain Gear. Om du har pjäxor som duntrivs med redan så finns det många intressanta bindningar även för 75 mm, tom med step-in funktion och utlösning om man vill modernisera utan att byta system. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Rottefella eller NTN
Tillbaka
Topp