Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
RTM 84 UVO 177cm - För avancerade för mig?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="DingoD" data-source="post: 1197106" data-attributes="member: 132533"><p>Yo!</p><p></p><p>Började åka skidor för 3 år sedan. Haft ca 15 heldagar som skidåkare, åker dom flesta backarna och hänger med i kompisarnas tempo helt ok. Dock är väl min teknik säkerligen inte den bästa.</p><p></p><p>Hyrt alla dagar tills jag förra året köpte ett par <strong>RTM 84 UVO 16/17</strong> 177cm och spenderade 3 dagar i fjällen där snön var blöt och allt kändes väldigt svårkörd. </p><p>Att det var blött gjorde säkert sitt, men blev endå fundersam om gjorde fel val att skaffa för hårda/avancerat skidor? </p><p>Kände mig helt klart som en betydligt sämare skidåkare senaste dagarna med plusgradig väder och nya skidorna.</p><p></p><p>Är 176cm lång, just nu ~88kg.</p><p></p><p>Några tips, förslag?</p><p></p><p>Borde jag sälja dessa och skaffa ett par lite mjukare/enklare skidor?</p><p></p><p>Mvh</p><p></p><p>Dingo</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="DingoD, post: 1197106, member: 132533"] Yo! Började åka skidor för 3 år sedan. Haft ca 15 heldagar som skidåkare, åker dom flesta backarna och hänger med i kompisarnas tempo helt ok. Dock är väl min teknik säkerligen inte den bästa. Hyrt alla dagar tills jag förra året köpte ett par [B]RTM 84 UVO 16/17[/B] 177cm och spenderade 3 dagar i fjällen där snön var blöt och allt kändes väldigt svårkörd. Att det var blött gjorde säkert sitt, men blev endå fundersam om gjorde fel val att skaffa för hårda/avancerat skidor? Kände mig helt klart som en betydligt sämare skidåkare senaste dagarna med plusgradig väder och nya skidorna. Är 176cm lång, just nu ~88kg. Några tips, förslag? Borde jag sälja dessa och skaffa ett par lite mjukare/enklare skidor? Mvh Dingo [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
RTM 84 UVO 177cm - För avancerade för mig?
Tillbaka
Topp