Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
RTM 84 UVO 177cm - För avancerade för mig?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="zerode" data-source="post: 1197121" data-attributes="member: 145112"><p>Jag har åkt många många dagar på RTM84, och det är en fantastisk skida, funkar bra i de flesta "svenska" förhållanden, både när det är hårt på försäsongen och mjukt och slaskigt på våren. Så skidorna fungerar det är inga problem, skulle verkligen inte rekommendera dig bredare skidor heller förövrigt</p><p></p><p>Problemet är det du är inne på, de är lite för avancerade för dig just nu, och det är ju en bra sak. Då finns det hjälp och möjligheter för att lösa det.</p><p></p><p>Skidlektioner är en riktigt bra sak. Eventuellt så kan det vara så att även om du tar några lektioner, så kommer du inte bemästra skidorna. Vore ju lite konstigt om man efter att ha åkt i 3år och ca 15dagar skulle kunna gå på avancerade skidor, känns som man nedvärderar skidsporten rejält om man hävdar det :D</p><p>Men som sagt, skidlektioner är en kanongrej om man vill snabba på skidlärningsprocesen, men skulle nog hyra några mer anpassade skidor några gånger innan och framförallt när du tar lektionerna, så du får kläm på hur allt skall fungera.</p><p>Räkna dessutom att ta fler än en lektion</p><p></p><p>Längdmässigt så är vi lika långa, och jag kör mest på 177 längder, så den funkar, du skulle kunna ha 172 med, men 177 är inga problem.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="zerode, post: 1197121, member: 145112"] Jag har åkt många många dagar på RTM84, och det är en fantastisk skida, funkar bra i de flesta "svenska" förhållanden, både när det är hårt på försäsongen och mjukt och slaskigt på våren. Så skidorna fungerar det är inga problem, skulle verkligen inte rekommendera dig bredare skidor heller förövrigt Problemet är det du är inne på, de är lite för avancerade för dig just nu, och det är ju en bra sak. Då finns det hjälp och möjligheter för att lösa det. Skidlektioner är en riktigt bra sak. Eventuellt så kan det vara så att även om du tar några lektioner, så kommer du inte bemästra skidorna. Vore ju lite konstigt om man efter att ha åkt i 3år och ca 15dagar skulle kunna gå på avancerade skidor, känns som man nedvärderar skidsporten rejält om man hävdar det :D Men som sagt, skidlektioner är en kanongrej om man vill snabba på skidlärningsprocesen, men skulle nog hyra några mer anpassade skidor några gånger innan och framförallt när du tar lektionerna, så du får kläm på hur allt skall fungera. Räkna dessutom att ta fler än en lektion Längdmässigt så är vi lika långa, och jag kör mest på 177 längder, så den funkar, du skulle kunna ha 172 med, men 177 är inga problem. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
RTM 84 UVO 177cm - För avancerade för mig?
Tillbaka
Topp