Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
RTM 84 UVO 177cm - För avancerade för mig?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1249556" data-attributes="member: 175247"><p>Jag har ett par K2 Ikonic 80, 170cm, de är superlättåkta och bra att utvecklas på. De "karvar" mjukt och fint och är mycket lättsvängda. De har en top-end vid 60-70 km/h där de börjar bli instabila, men fortare än så kör man ändå inte i pisten om man vill uppträda civiliserat.</p><p>Men du kanske borde välja Mindbender 90C som är mer allround, och funkar bättre i uppkörda eftermiddagspister. Annars är de på ungefär samma nivå.</p><p>Ikonic 80 är inte allmountain (även om butiken kallar dem för det), utan är en lite bredare pistskida. De har en typisk pistskideprofil.</p><p></p><p>Jag handlade allmountain-skidor från Glisshop i somras, det var bra pris och funkade bra, och jag blev nöjd.</p><p>Om du väljer Mindbender 90C, var noga med att ange dina pjäxmått korrekt, eftersom de har skruvade bindningar. Ikonic 80 har lättjusterad monteringsskena för bindningarna.</p><p>Mindbender 90C skulle du också kunna välja lite längre eftersom de har mer rocker, och har allmountain-profil på ändarna (tapered tip).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1249556, member: 175247"] Jag har ett par K2 Ikonic 80, 170cm, de är superlättåkta och bra att utvecklas på. De "karvar" mjukt och fint och är mycket lättsvängda. De har en top-end vid 60-70 km/h där de börjar bli instabila, men fortare än så kör man ändå inte i pisten om man vill uppträda civiliserat. Men du kanske borde välja Mindbender 90C som är mer allround, och funkar bättre i uppkörda eftermiddagspister. Annars är de på ungefär samma nivå. Ikonic 80 är inte allmountain (även om butiken kallar dem för det), utan är en lite bredare pistskida. De har en typisk pistskideprofil. Jag handlade allmountain-skidor från Glisshop i somras, det var bra pris och funkade bra, och jag blev nöjd. Om du väljer Mindbender 90C, var noga med att ange dina pjäxmått korrekt, eftersom de har skruvade bindningar. Ikonic 80 har lättjusterad monteringsskena för bindningarna. Mindbender 90C skulle du också kunna välja lite längre eftersom de har mer rocker, och har allmountain-profil på ändarna (tapered tip). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
RTM 84 UVO 177cm - För avancerade för mig?
Tillbaka
Topp