Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
ruben östlund wannabe
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Anzom" data-source="post: 1052820" data-attributes="member: 45125"><p><a href="http://www.svd.se/kultur/ruben-ostlund-tillbaka-till-rotterna_8295616.svd" target="_blank">http://www.svd.se/kultur/ruben-ostlund-tillbaka-till-rotterna_8295616.svd</a></p><p></p><p>"För Ruben Östlund innebär ”Turist” också ett steg tillbaka till rötterna. Det var nämligen i Alperna som han inledde sin filmkarriär. Under delar av 90-talet tillbringade han vintermånaderna i olika turistorter i Alperna, där han började filma sina extremskidåkande kompisar.</p><p></p><p>Resultatet blev en rad olika skidfilmer, däribland ”Addicted” som kom 1993 och ”Free radicals” som hade premiär 1998.</p><p></p><p>- Jag har tagit med mig en jävla uthållighet från de åren. Man var ute varenda dag från december till april. Det är tre gånger så många inspelningsdagar som man har när man spelar in en långfilm. Den konditionen upplever jag att jag fortfarande har kvar. Jag är beredd att lägga mycket arbete på filmerna.</p><p></p><p>Efter sina säsonger i Alperna kom Ruben Östlund in på Filmhögskolan i Göteborg 1998. Sex år senare kom hans första långfilm, ”Gitarrmongot”. 2008 utforskade han grupptrycksmekanismer i ”De ofrivilliga” och 2011 kammade han hem massor av priser med filmen ”Play”. Den filmen ansågs av många vara kontroversiell, från vissa håll kallades den rasistisk och filmen ledde till en stor debatt i svenska tidningar."</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Anzom, post: 1052820, member: 45125"] [URL]http://www.svd.se/kultur/ruben-ostlund-tillbaka-till-rotterna_8295616.svd[/URL] "För Ruben Östlund innebär ”Turist” också ett steg tillbaka till rötterna. Det var nämligen i Alperna som han inledde sin filmkarriär. Under delar av 90-talet tillbringade han vintermånaderna i olika turistorter i Alperna, där han började filma sina extremskidåkande kompisar. Resultatet blev en rad olika skidfilmer, däribland ”Addicted” som kom 1993 och ”Free radicals” som hade premiär 1998. - Jag har tagit med mig en jävla uthållighet från de åren. Man var ute varenda dag från december till april. Det är tre gånger så många inspelningsdagar som man har när man spelar in en långfilm. Den konditionen upplever jag att jag fortfarande har kvar. Jag är beredd att lägga mycket arbete på filmerna. Efter sina säsonger i Alperna kom Ruben Östlund in på Filmhögskolan i Göteborg 1998. Sex år senare kom hans första långfilm, ”Gitarrmongot”. 2008 utforskade han grupptrycksmekanismer i ”De ofrivilliga” och 2011 kammade han hem massor av priser med filmen ”Play”. Den filmen ansågs av många vara kontroversiell, från vissa håll kallades den rasistisk och filmen ledde till en stor debatt i svenska tidningar." [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
ruben östlund wannabe
Tillbaka
Topp