Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rustler 11 och hjälp med grader på sido- och belagskanterna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RWD" data-source="post: 1230975" data-attributes="member: 29440"><p>Om det nu är mindre än 88 grader låt säga 86,2 i värsta fall så behöver du ju inte fila ner hela höjden på kanten ta lite grann bara 0.5-1mm kan du ju börja med. Jag brukar dra med svart märkpenna på kanten så ser jag var filen tar och om vinkeln är större eller mindre än det jag har på filen. Personligen föredrar jag att inte ha så spetsig vinkel. Kanten håller längre med lite trubbigare vinkel. </p><p>Belagssildan är ju lite svårare, där är nog bara att acceptera. Men är den 1,5 så är det kanske lika bra att ha runt 87 på sidan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RWD, post: 1230975, member: 29440"] Om det nu är mindre än 88 grader låt säga 86,2 i värsta fall så behöver du ju inte fila ner hela höjden på kanten ta lite grann bara 0.5-1mm kan du ju börja med. Jag brukar dra med svart märkpenna på kanten så ser jag var filen tar och om vinkeln är större eller mindre än det jag har på filen. Personligen föredrar jag att inte ha så spetsig vinkel. Kanten håller längre med lite trubbigare vinkel. Belagssildan är ju lite svårare, där är nog bara att acceptera. Men är den 1,5 så är det kanske lika bra att ha runt 87 på sidan. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rustler 11 och hjälp med grader på sido- och belagskanterna
Tillbaka
Topp