Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rustler 9 vs Rustler 10
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="supermarium" data-source="post: 1331872" data-attributes="member: 176752"><p>Instämmer med föregående talare. 9 är mer skida, de väger ju samma trots 1 cm skillnad i bredd, och mer fartstabil. Om man däremot vill ha en skida som fungerar till allt tycker jag att 10 är bättre lämpad. Jag köpte 10 i 186 och satte på en shift. Perfekt setup att ta med på resan när man inte vet vilka förhållanden som väntar. </p><p></p><p>Nu frågade du specifikt om Rustler, men om du gillar rejäla skidor håller jag med ovanstående om att du borde kika på Anomaly. De är inte alls lika lättåkta eller lekfulla som Rustler men desto bättre carvers och med högre toppfart. Skulle säga att 94 är en lite snällare version av Bonafide. 102 är något helt annat, där snackar vi charger (om man fortfarande använder det uttrycket). Fruktansvärt kul - så länge man orkar hålla tekniken och inte blir farträdd...</p><p></p><p>Vill även slänga in Nordicas Unleashed-serie. Samma segment som Rustler men imo lite mer dämpade och något bättre carvers.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="supermarium, post: 1331872, member: 176752"] Instämmer med föregående talare. 9 är mer skida, de väger ju samma trots 1 cm skillnad i bredd, och mer fartstabil. Om man däremot vill ha en skida som fungerar till allt tycker jag att 10 är bättre lämpad. Jag köpte 10 i 186 och satte på en shift. Perfekt setup att ta med på resan när man inte vet vilka förhållanden som väntar. Nu frågade du specifikt om Rustler, men om du gillar rejäla skidor håller jag med ovanstående om att du borde kika på Anomaly. De är inte alls lika lättåkta eller lekfulla som Rustler men desto bättre carvers och med högre toppfart. Skulle säga att 94 är en lite snällare version av Bonafide. 102 är något helt annat, där snackar vi charger (om man fortfarande använder det uttrycket). Fruktansvärt kul - så länge man orkar hålla tekniken och inte blir farträdd... Vill även slänga in Nordicas Unleashed-serie. Samma segment som Rustler men imo lite mer dämpade och något bättre carvers. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rustler 9 vs Rustler 10
Tillbaka
Topp