Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Ryanair
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nidhugg" data-source="post: 849872" data-attributes="member: 19345"><p>Ryanair är det enda "billiga" bolag jag hittat som flyger direkt till Grenoble. Så vill du undvika transporter inom Frankrike så har du inte så mycket val. Ryanair tar betalt för bagage och skidor. Ryanair tar 40 euro för skidfrakt enkel resa, så 80 euro tur och retur kostar det. När jag kollade tur och retur till Grenoble v. 11 kostade det 2.700 med en 20 kg väska och skidfrakt.</p><p></p><p>Ett alternativ som kan vara värt att kolla upp är flyg till Geneve eller Paris dit det går massor av billiga flighter (framförallt Easyjet och Norwegian, till Paris har SAS många billiga flighter också), och sen tåg till Grenoble. Tåget i Frankrike är billigt och snabbt. Tar ca 3h från Paris med snabbtåg till Grenoble, och ca 2 h mellan Geneve och Grenoble. En biljett kostar från 25euro upp till 100, så det skiljer jättemycket mellan olika tåg.</p><p></p><p>Lycka till</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nidhugg, post: 849872, member: 19345"] Ryanair är det enda "billiga" bolag jag hittat som flyger direkt till Grenoble. Så vill du undvika transporter inom Frankrike så har du inte så mycket val. Ryanair tar betalt för bagage och skidor. Ryanair tar 40 euro för skidfrakt enkel resa, så 80 euro tur och retur kostar det. När jag kollade tur och retur till Grenoble v. 11 kostade det 2.700 med en 20 kg väska och skidfrakt. Ett alternativ som kan vara värt att kolla upp är flyg till Geneve eller Paris dit det går massor av billiga flighter (framförallt Easyjet och Norwegian, till Paris har SAS många billiga flighter också), och sen tåg till Grenoble. Tåget i Frankrike är billigt och snabbt. Tar ca 3h från Paris med snabbtåg till Grenoble, och ca 2 h mellan Geneve och Grenoble. En biljett kostar från 25euro upp till 100, så det skiljer jättemycket mellan olika tåg. Lycka till [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Ryanair
Tillbaka
Topp