Ryggplatta o goggles

Puderdjuret

Ny medlem
Ryggplatta o goggles
Hej

Tänkte inhandla en ryggplatta inom de närmaste månaderna o undrar om någon har något att rekommendera? Skulle vilja ha en platta som sitter skönt även när ryggsäcken är på... Vad är ett hyfsat pris för ett hyfsat bra skydd?

Letar även efter googles som passar burtons hjälmar, något förslag?

/palm

Ryggplatta o goggles
Oakley brillor passar bra till burton hjälmar (Shawn white kör me a-frame till sin burton hjälm)

Ryggplatta o goggles
Ryggskydd:

Red Longshot går att plocka isär och ha på sig bara nedre delen för att skydda länd och svanskota när ryggsäcken skyddar resten av ryggen rätt bra.

De flesta goggles och hjälmar nu för tiden är anpassade för att passa hjälmar resp. goggles...! Ta med dig din hjälm till en bra affär och prova dig fram.

Lycka till!

Ryggplatta o goggles
Håller med Steam. Kör med ett dainese backspace -ca 1200:-. Nästan helt platt. Funkar skitbra med ryggsäck. Ryggsäckar i sig skyddar oftast inte speciellt bra. Snarare så att man riskerar att bryta ryggen på spadkanterna (om man nu kör med spade), och inte har en massa "stoppning" i säcken.

Ryggplatta o goggles
tack för svaren, star mellan dainese o red. HotDamnSara: har hört att vissa ryggskydd med fritt hardplast (turtles) kan skava pa insidan av jackan, speciellt om man har rygga. Later inte sa bra för gore-texen sa jag undrar om Red Longshot har mjukt skydd utanpa hardplasten, vilket inte daineise har... Har inte hittat ngn butik här nere runt Stuttgart som har Red sa jag tänkte eventuellt beställa över nätet. Tacksam för lite info...

Ola

Ryggplatta o goggles
Hej, jag vet bara att motorcyckel affärer kan ha mycket billigare ryggskydd än skidäffärer, var och prövade ett för någon dag sen (kommer ej ihåg märket så det hjälper dej knappast så mycket) och det satt utmärkt, gick att spänna så hårt att man knappt fick luft :D hålls säkert på.
Kostade bara 59e när andra ryggskydd som inte än sitter lika bra kostar kring 100e.

Kolla http://www.louis.de/ eller gå till närmaste MC butik och kolla.

Ryggplatta o goggles
okej, efter att ha läst era inlägg undrar jag vad ni tycker om ryggsäck med inbyggs ryggplatta?

ta tex Fjällräven Off Limit 18L,

alltså ryggsäck med inbyggd ryggplatta?

finns bl a på www.naturkompaniet.se

Ryggplatta o goggles
okej, efter att ha läst era inlägg undrar jag vad ni tycker om ryggsäck med inbyggs ryggplatta?

ta tex Fjällräven Off Limit 18L,

alltså ryggsäck med inbyggd ryggplatta?

finns bl a på www.naturkompaniet.se

<LINK>http://www.naturkompaniet.se/naturkompaniet/Products/Product.asp?ItemId=1357&SectionId=1098</LINK>

Ryggplatta o goggles
Kompromisser är sällan bra. Dessutom står det inte att Fjällräven Off limit har ett inbyggt ryggskydd utan en "Anatomiskt centrerad aluminiumram som skyddar ryggen och gör säcken stabil". Min H-roc har också en aluminiumram (som jag plockat ur) och den skulle garanterat inte rädda ryggen. Dainese har en rygga med riktigt ryggskydd inbyggt, men jag är mycket skeptisk. När man tumlar ner för klippor lär inte ryggsäcken bli kvar där den ska. Mitt tips är att köpa ett riktigt ryggskydd och ha det under en tröja om det finns risk att slita på jackan...

Ryggplatta o goggles
Jag har ProTec:s ryggskydd och det funkar utmärkt under ryggsäck. Har kraschat på det rejält hårt (ej över sten iofs) och det har inte kännts i ryggen. Kostar 500 spänn på Stadium.

Tillbaka
Topp