Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Ryggplatta!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Steam" data-source="post: 137252" data-attributes="member: 29018"><p>Hej,</p><p>Förutom pris, komfort etc så är det idé att titta på vilka krafter respektive skydd man är intresserad av klarar. Vissa märken publicerar riktigt tydligt hur deras tester går till och vad de klarar. Jag vet dock inte om det finns standarder inom ryggskydd på samma sätt som för skid-/snowboard-hjälmar. </p><p></p><p>Jag valde för några år sedan Dainese Back Space (för MC inte den för skidor/snowboard) att det var skönt och att det klarade av ganska tuffa tag (då fanns inte Wave och Nextwave, och dessutom var det några ryggskyddsmärken som jag då inte kände till att de fanns).</p><p></p><p>Lycka till i jakten.</p><p></p><p>Ride on,</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Steam, post: 137252, member: 29018"] Hej, Förutom pris, komfort etc så är det idé att titta på vilka krafter respektive skydd man är intresserad av klarar. Vissa märken publicerar riktigt tydligt hur deras tester går till och vad de klarar. Jag vet dock inte om det finns standarder inom ryggskydd på samma sätt som för skid-/snowboard-hjälmar. Jag valde för några år sedan Dainese Back Space (för MC inte den för skidor/snowboard) att det var skönt och att det klarade av ganska tuffa tag (då fanns inte Wave och Nextwave, och dessutom var det några ryggskyddsmärken som jag då inte kände till att de fanns). Lycka till i jakten. Ride on, [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Ryggplatta!
Tillbaka
Topp