Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Ryggsäck för toppturer, <40l
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nojlas" data-source="post: 217725" data-attributes="member: 32948"><p>Har redan en 28l rygga, men när man ska få plats med: </p><p>Spade</p><p>sond</p><p>stighudar</p><p>fleecetröja</p><p>matpaket</p><p>camelbackpåse</p><p>extra drickaflaska/termos</p><p>kamera (stor) </p><p>trekkers (väldigt sällan)</p><p>...och lite annat skit så blir säcken totalt sprängfylld och man tvingas hoppa på fanskapet för att få ner alla prylar i den. </p><p></p><p>Som du säger micke så blir en stor säck mycket klumpigare, och risken är att man släpar med sig en massa onödigt skit... </p><p>Men en säck på ca 40l hade varit optimalt tror jag. Kör än så länge inga flerdagarsturer, men inte omöjligt att det blir sånt i framtiden. </p><p>Kikade lite på ospreys säckar, men hittade inget jag gillade... bergans alpine guide 40l såg ju rätt OK ut! Ska kika lite närmare på den...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nojlas, post: 217725, member: 32948"] Har redan en 28l rygga, men när man ska få plats med: Spade sond stighudar fleecetröja matpaket camelbackpåse extra drickaflaska/termos kamera (stor) trekkers (väldigt sällan) ...och lite annat skit så blir säcken totalt sprängfylld och man tvingas hoppa på fanskapet för att få ner alla prylar i den. Som du säger micke så blir en stor säck mycket klumpigare, och risken är att man släpar med sig en massa onödigt skit... Men en säck på ca 40l hade varit optimalt tror jag. Kör än så länge inga flerdagarsturer, men inte omöjligt att det blir sånt i framtiden. Kikade lite på ospreys säckar, men hittade inget jag gillade... bergans alpine guide 40l såg ju rätt OK ut! Ska kika lite närmare på den... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Ryggsäck för toppturer, <40l
Tillbaka
Topp