Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Ryggsäck för toppturer, <40l
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MikeMike" data-source="post: 218799"><p>Vad jag tar med mig är:</p><p>Spade</p><p>Sond</p><p>Försthjälpen väska</p><p>Stighudar</p><p>Föstärkningsplagg (duntröja, väst eller jacka, beror på årstid)</p><p>Extra mössa och hanskar ( jag har varit med om att saker har blåst iväg, då är det bra med extra)</p><p>Vindsäck</p><p>fika (thermos, mackor och en chokladkaka)</p><p>Vattenflaska alt vätskepåse</p><p>Toapapper</p><p>Skräppåse, lämna inget efter dig förutom snygga spår i snön!</p><p>Karta och kompass</p><p>Mobiltelefon, avslagen så att den inte stör trancivern.</p><p>Reparationsprylar (skruvmäjsel, tång, extra truga, slivertejp mm)</p><p></p><p>Allt det här får plats i en 30l rygga.</p><p></p><p>Sen om jag ska gå på en litte tuffare tur så kan jag behöva ta med mig stegjärn, isyxa, alpinsele, 8mm rem 30 m, några skruvkarbiner, snöankare, iskruvar, slingor mm. Då anväder jag mig av en 40 liters rygga.</p><p></p><p>Micke</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MikeMike, post: 218799"] Vad jag tar med mig är: Spade Sond Försthjälpen väska Stighudar Föstärkningsplagg (duntröja, väst eller jacka, beror på årstid) Extra mössa och hanskar ( jag har varit med om att saker har blåst iväg, då är det bra med extra) Vindsäck fika (thermos, mackor och en chokladkaka) Vattenflaska alt vätskepåse Toapapper Skräppåse, lämna inget efter dig förutom snygga spår i snön! Karta och kompass Mobiltelefon, avslagen så att den inte stör trancivern. Reparationsprylar (skruvmäjsel, tång, extra truga, slivertejp mm) Allt det här får plats i en 30l rygga. Sen om jag ska gå på en litte tuffare tur så kan jag behöva ta med mig stegjärn, isyxa, alpinsele, 8mm rem 30 m, några skruvkarbiner, snöankare, iskruvar, slingor mm. Då anväder jag mig av en 40 liters rygga. Micke [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Ryggsäck för toppturer, <40l
Tillbaka
Topp