Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Ryggsäck med löstagbart ryggskydd
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nitrogendykare" data-source="post: 1046315" data-attributes="member: 120579"><p>Hej, frågan är hur mycket kommer du använda ryggsäcken?</p><p>Jag har Ortovox freerider 26, den används när jag åker till alperna en vecka om året för att ha med sig rätt utrustning vid offpist åkning. Ska ärligt säga att jag inte gillar att åka med nån ryggsäck pga rörlighet men spade sond första förband kniv torra handskar och vatten är nödvändigt att ha.</p><p>När jag åker med ryggan så sitter den bra (se till att spänna den bra). Mobilficka i bältet runt magen är kanon då man ofta snabbt vill fota. Skall tilläggas att jag har ett poc skydd när jag åker utan rygga hemma i Sverige /Norge med familjen. Poc skyddet är klart smidigare men om man vill fika med barnen så händer det att jag använder den även hemma.</p><p>Det är inga problem att åka sittlift utan att flytta den.</p><p>Jag är 185 cm lång ca 95kg ryggan passar mig väldigt bra även om jag hellre åker utan.</p><p>Utseendet tycker jag personligen är riktigt bra, men det är min åsikt.</p><p>Det märks att den är framtagen för främst skidåkning, smarta bra förvarings möjligheter och står emot väta riktigt bra går att sätta i vattensystem dock så är facket för spade ganska litet.</p><p> Har du möjlighet att besöka en butik så ska du göra det, prova lite olika ryggor med utan platta. Tag med skidjacka och ditt ryggskydd så du får rätta känslan med din utrustning, du ska välja den kombinationen som sitter och är snyggast enligt dig själv.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nitrogendykare, post: 1046315, member: 120579"] Hej, frågan är hur mycket kommer du använda ryggsäcken? Jag har Ortovox freerider 26, den används när jag åker till alperna en vecka om året för att ha med sig rätt utrustning vid offpist åkning. Ska ärligt säga att jag inte gillar att åka med nån ryggsäck pga rörlighet men spade sond första förband kniv torra handskar och vatten är nödvändigt att ha. När jag åker med ryggan så sitter den bra (se till att spänna den bra). Mobilficka i bältet runt magen är kanon då man ofta snabbt vill fota. Skall tilläggas att jag har ett poc skydd när jag åker utan rygga hemma i Sverige /Norge med familjen. Poc skyddet är klart smidigare men om man vill fika med barnen så händer det att jag använder den även hemma. Det är inga problem att åka sittlift utan att flytta den. Jag är 185 cm lång ca 95kg ryggan passar mig väldigt bra även om jag hellre åker utan. Utseendet tycker jag personligen är riktigt bra, men det är min åsikt. Det märks att den är framtagen för främst skidåkning, smarta bra förvarings möjligheter och står emot väta riktigt bra går att sätta i vattensystem dock så är facket för spade ganska litet. Har du möjlighet att besöka en butik så ska du göra det, prova lite olika ryggor med utan platta. Tag med skidjacka och ditt ryggskydd så du får rätta känslan med din utrustning, du ska välja den kombinationen som sitter och är snyggast enligt dig själv. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Ryggsäck med löstagbart ryggskydd
Tillbaka
Topp