Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Ryggsäck offpist ink lavinkit. Tips?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="linuscederlund" data-source="post: 1308366" data-attributes="member: 190681"><p>Tjena!</p><p></p><p>Mitt namn är Linus Cederlund och ska ner o säsonga i vinter i Val d'Isere. Har ett gäng polare med mig som är likasinnade som mig och vill ut i offpisten. Jag har lite erfarenhet av offpist i sig (duktig på att åka, men ej kunnig inom lavinkunskap) och nu är det dags att köpa ryggsäck.</p><p>Har köpt lavinkitet Mammut Barryvox S Package, och läst i tidigare trådar att det kan vara svårt o få plats med ett lavinkit vars varumärke inte är det samma (?). Så tittar på Mammut-ryggsäckar och kom fram till Nirvana 22-35L verkar vara en bra fit för mig.</p><p></p><p>Har ni andra tips på ej ABS ryggsäckar? Samt erfarenhet på lavinkit från ett varumärke och en ryggsäck från annat och spelar det roll?</p><p></p><p>Tack på förhand,</p><p></p><p>Linus Cederlund</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="linuscederlund, post: 1308366, member: 190681"] Tjena! Mitt namn är Linus Cederlund och ska ner o säsonga i vinter i Val d'Isere. Har ett gäng polare med mig som är likasinnade som mig och vill ut i offpisten. Jag har lite erfarenhet av offpist i sig (duktig på att åka, men ej kunnig inom lavinkunskap) och nu är det dags att köpa ryggsäck. Har köpt lavinkitet Mammut Barryvox S Package, och läst i tidigare trådar att det kan vara svårt o få plats med ett lavinkit vars varumärke inte är det samma (?). Så tittar på Mammut-ryggsäckar och kom fram till Nirvana 22-35L verkar vara en bra fit för mig. Har ni andra tips på ej ABS ryggsäckar? Samt erfarenhet på lavinkit från ett varumärke och en ryggsäck från annat och spelar det roll? Tack på förhand, Linus Cederlund [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Ryggsäck offpist ink lavinkit. Tips?
Tillbaka
Topp