Ryggsack

freeride_nu

Aktiv medlem
Ryggsack
Hej!

Planerar att kopa en ryggsack infor varens skidakning. Ska finnas plats for troja, vatten, lite mat mm.

Har tittat pa Haglof Tight Pro Small och Medium. Ar tackasm for alla rad och tips.

MVH
Erik

Ryggsack
Hej Erik!

Jag skulle absolut föreslå att du tar en titt på Pro XL! Här har du en säck som fungerar både för lätt piståkning och avancerad off-pist/toppturer. Bärsystemet är betydligt mer avancerat än på de mindre säckarna och fungerar bra för en fullvuxen! Tänk på att prova säcken innan du köper den så att den passar dig. En liten säck är inte bara liten i volym utan även i bärsystem vilket gör att den passar bäst till en liten person.

En uppstickare är Everst 35 L (Stadiums eget märke). Säcken är volymmässigt jämförbar med PRO XL men kostar bara hälften (495:-). Har mängder av finesser och kan precis som Pro XL förses med vattenbehållare. Kvalitén är god kan jag intyga efter en veckas tuff off-pist i Alagna med en och annan rygglandning. Säcken sitter mycket bra och funkar både vid hikning med skidor fästa på säcken och tuff utförsåkning. Ett klipp!

MVH/MM

Ryggsack
Jag kör med en Everest AirFlow ca 32 liter.

Den har en båge med ett nät som gör att man inte skall svettas på sommaren...

Det funkar även som "SnowFlow" på vintern
och du slipper blöt rygg p g a snö mellan
ryggsäck och kläder :-)

Den har ochså hållare för inlines på utsidan
vilka funkar lysande för snöskor eller brädan. Även fack där spadbladet får plats...

Jag kan verkligen rekommendera Everest säckarna p g a att de är så prisvärda ! :-)

Ryggsack
Tight sekkene er veldig bra,men jeg synes du bør vurdere å kjøpe en størrelse large,slik at du får med deg allt du behøver(om du ikke fyller sekken har den bra kompresjonstropper/skifester).
For å få maksimal passform på sekken bør du bøye metallskinnene etter ryggen din (eller ta dem ut hvis du ikke har harde objekter i den).

Tillbaka
Topp