Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Ryggskydd, erfarenheter?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="laeskeblask" data-source="post: 38960"><p>jag använder ett dainese väst-ryggskydd av modell skalman. det man bör tänka på vad gäller ryggskydd är att slagen dämpas bäst mitt på skyddet vare sig det är skalman eller annat. </p><p>(vid ett hårdare slag i sista kotan på ryggskyddet t.ex så dämpas inte smällen lika mycket iochmed att det inte sprids ut över lika stor area som om det skulle träffa mitt på ryggen och då spridas i hela skyddet..) så tro inte att du är odödlig bara för att du kör med ryggskydd.</p><p>själv fick jag en blödning i en ryggmuskel av just denna anledning. fick ett isklot i nederkanten på sista kotan. en blödning som dock skulle blivit bra mycket värre utan ryggskyddet. så det finns ingen anledning att inte använda ryggskydd egentligen. (bortsett osmidighet då)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="laeskeblask, post: 38960"] jag använder ett dainese väst-ryggskydd av modell skalman. det man bör tänka på vad gäller ryggskydd är att slagen dämpas bäst mitt på skyddet vare sig det är skalman eller annat. (vid ett hårdare slag i sista kotan på ryggskyddet t.ex så dämpas inte smällen lika mycket iochmed att det inte sprids ut över lika stor area som om det skulle träffa mitt på ryggen och då spridas i hela skyddet..) så tro inte att du är odödlig bara för att du kör med ryggskydd. själv fick jag en blödning i en ryggmuskel av just denna anledning. fick ett isklot i nederkanten på sista kotan. en blödning som dock skulle blivit bra mycket värre utan ryggskyddet. så det finns ingen anledning att inte använda ryggskydd egentligen. (bortsett osmidighet då) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Ryggskydd, erfarenheter?
Tillbaka
Topp