Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Ryggskydd o hjälm
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Steam" data-source="post: 133250" data-attributes="member: 29018"><p>Hej</p><p>Snöskor är helt ok, gärna tillsammans med teleskopstavar. Jag har ett par Altas serie 12 och är riktigt nöjd med dem. Det fungerar också med approachskidor med hudar. För de som är mycket ute och backcountrar med snowboard kan det vara idé med en splitboard, som man köper eller inhandlar ett splitkit och delar en gammal bräda man har. Till det har man ett par hudar och spänner på. </p><p></p><p>Ryggskydd: Jag har Dainese Space (jag läste en del om ryggskydd tidigare: vilka krafter de klarar av/absorberar och valde Dainese Space). Jag har dessutom tagit bort "magresorbandet" och sytt ditt ett par breda remmar med kardborreband som jag fäster i byxbältet (mycket skönare än något som stramar om magen). Nu har Dainese även modellen Next Wave som verkar intressant. </p><p></p><p>Ryggsäckar: Jodå, satsa på en ryggsäck med snowboardfästen. En del bär man snowboarden vertikalt en del andra horisontallt, en del ryggsäckar klarar av båda. Det finns mängder med märken, så surfa runt. Vätska: Ofta finns det ryggsäckar med ett fack för lös vätskebehållare (isolerad är att föredra) och hål som du kan dra ut slangen (isolerad) igenom och fästa på axelremmen. En del säckar kan du ha slangen i själva axelremmen för att skydda den mer mot kyla. När du druckit, se till att blåsa tillbaka vattnet i slangen till vätskesäcken så minskar risken att vattnet fryser. Men ibland fryser munstycket till i alla fall för att det finns lite vatten kvar. Jag har min slang i säcken för att minska risken för frysning, och dricker när jag sitter i liften i stället, eller drick lite då och då när man hajkar så minskar frysrisken. Och jag fyller den med härligt varmt vatten.</p><p></p><p>Hjälm: Viktigt att den är antingen ASTM 2040 eller EN 1078 certifierad och att den passar bra (och är läcker, men det är ju underförstått).</p><p></p><p>Ride on brother,</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Steam, post: 133250, member: 29018"] Hej Snöskor är helt ok, gärna tillsammans med teleskopstavar. Jag har ett par Altas serie 12 och är riktigt nöjd med dem. Det fungerar också med approachskidor med hudar. För de som är mycket ute och backcountrar med snowboard kan det vara idé med en splitboard, som man köper eller inhandlar ett splitkit och delar en gammal bräda man har. Till det har man ett par hudar och spänner på. Ryggskydd: Jag har Dainese Space (jag läste en del om ryggskydd tidigare: vilka krafter de klarar av/absorberar och valde Dainese Space). Jag har dessutom tagit bort "magresorbandet" och sytt ditt ett par breda remmar med kardborreband som jag fäster i byxbältet (mycket skönare än något som stramar om magen). Nu har Dainese även modellen Next Wave som verkar intressant. Ryggsäckar: Jodå, satsa på en ryggsäck med snowboardfästen. En del bär man snowboarden vertikalt en del andra horisontallt, en del ryggsäckar klarar av båda. Det finns mängder med märken, så surfa runt. Vätska: Ofta finns det ryggsäckar med ett fack för lös vätskebehållare (isolerad är att föredra) och hål som du kan dra ut slangen (isolerad) igenom och fästa på axelremmen. En del säckar kan du ha slangen i själva axelremmen för att skydda den mer mot kyla. När du druckit, se till att blåsa tillbaka vattnet i slangen till vätskesäcken så minskar risken att vattnet fryser. Men ibland fryser munstycket till i alla fall för att det finns lite vatten kvar. Jag har min slang i säcken för att minska risken för frysning, och dricker när jag sitter i liften i stället, eller drick lite då och då när man hajkar så minskar frysrisken. Och jag fyller den med härligt varmt vatten. Hjälm: Viktigt att den är antingen ASTM 2040 eller EN 1078 certifierad och att den passar bra (och är läcker, men det är ju underförstått). Ride on brother, [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Ryggskydd o hjälm
Tillbaka
Topp