Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
ryggskydd, rent skit?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jakob_Sanne" data-source="post: 495314" data-attributes="member: 31587"><p>Har man för vana att åka med ryggsäck så har man täckt in många av ryggskyddets fördelar redan där. Möjligen inte alla men personligen tycker jag det räcker. Jag åkte med ryggskydd ett par månader men det blev alldeles för varmt. Men är man bekväm och trivs med att ha ryggskydd och till och med känner sig naken utan så ska man naturligtvis använda ett. Det här med skydd är ju en väldigt individuell fråga, det viktigaste är väl att funderar kring ämnet och sen får man ta ett beslut om det är något man själv har nytta av eller skulle trivas med. Det kom upp en rätt bra liknelse tidigare i tråden, det finns många situationer i vardagen där man kan minska sina risker för osannolika men farliga händelser, sänka farten när man kör bil, använda cykelhjälm även när man trampar till plugget osv. Men hur många gör detta? Självklart ingen anledning att vara mindre skyddad i en miljö bara för att man är det i en annan men ni förstår säkert tankegången.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jakob_Sanne, post: 495314, member: 31587"] Har man för vana att åka med ryggsäck så har man täckt in många av ryggskyddets fördelar redan där. Möjligen inte alla men personligen tycker jag det räcker. Jag åkte med ryggskydd ett par månader men det blev alldeles för varmt. Men är man bekväm och trivs med att ha ryggskydd och till och med känner sig naken utan så ska man naturligtvis använda ett. Det här med skydd är ju en väldigt individuell fråga, det viktigaste är väl att funderar kring ämnet och sen får man ta ett beslut om det är något man själv har nytta av eller skulle trivas med. Det kom upp en rätt bra liknelse tidigare i tråden, det finns många situationer i vardagen där man kan minska sina risker för osannolika men farliga händelser, sänka farten när man kör bil, använda cykelhjälm även när man trampar till plugget osv. Men hur många gör detta? Självklart ingen anledning att vara mindre skyddad i en miljö bara för att man är det i en annan men ni förstår säkert tankegången. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
ryggskydd, rent skit?
Tillbaka
Topp