Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
ryggskydd, rent skit?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jakob_Sanne" data-source="post: 495366" data-attributes="member: 31587"><p>Jag säger inte att ryggsäck skyddar precis lika bra som ett ryggskydd, notera det. Men annars är jag visst full övertygad om att en skidryggsäck med prylar kommer vara bra mycket skönare att landa på än en sten. Det är inte alls obetydlig vaddering i säcken och om man funderar på var och hur man lägger grejerna så kan man nog undvika att få sin metallspade uppkörd nånstans där man inte vill ha den. I boken "Freeskiing" rekommenderas folk som vill ge sig ut och åka att använda ryggskydd ELLER ryggsäck. Ryggskydd är kanske den bästa lösningen men om det som i mitt fall blir praktiskt omöjligt att njuta av skidåkning med ryggplattan på så är det inte alls fel att ändå tänka att ryggsäcken faktiskt har en skyddande funktion. </p><p></p><p>För övrigt, inte riktat till dig Pillard, tycker jag det är fel att döma folk beroende på hur mycket skydd de har med sig ut i backen, man behöver inte vara okunnig eller ovetande bara för att man väljer att inte använda tex ryggskydd. Alla väljer själva vilken risk de utsätter sig för, både vad gäller åkstil och vilka skydd som används. Några kompisar har ju hela crossdräkten innanför overallen, andra kör utan hjälm. Ingen av dem är idioter i mina ögon.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jakob_Sanne, post: 495366, member: 31587"] Jag säger inte att ryggsäck skyddar precis lika bra som ett ryggskydd, notera det. Men annars är jag visst full övertygad om att en skidryggsäck med prylar kommer vara bra mycket skönare att landa på än en sten. Det är inte alls obetydlig vaddering i säcken och om man funderar på var och hur man lägger grejerna så kan man nog undvika att få sin metallspade uppkörd nånstans där man inte vill ha den. I boken "Freeskiing" rekommenderas folk som vill ge sig ut och åka att använda ryggskydd ELLER ryggsäck. Ryggskydd är kanske den bästa lösningen men om det som i mitt fall blir praktiskt omöjligt att njuta av skidåkning med ryggplattan på så är det inte alls fel att ändå tänka att ryggsäcken faktiskt har en skyddande funktion. För övrigt, inte riktat till dig Pillard, tycker jag det är fel att döma folk beroende på hur mycket skydd de har med sig ut i backen, man behöver inte vara okunnig eller ovetande bara för att man väljer att inte använda tex ryggskydd. Alla väljer själva vilken risk de utsätter sig för, både vad gäller åkstil och vilka skydd som används. Några kompisar har ju hela crossdräkten innanför overallen, andra kör utan hjälm. Ingen av dem är idioter i mina ögon. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
ryggskydd, rent skit?
Tillbaka
Topp