Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
ryggskydd, rent skit?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Johan686" data-source="post: 495496" data-attributes="member: 41898"><p>Jag har bokstavligt talat lindat ryggen runt ett träd en gång.</p><p></p><p>Det hände när jag bara åkte och chillade lite i skogen. Hälhugg på brädan, lite för hög fart och helt plötsligt befann jag mig i horisontalläge på väg mot en gran med ryggen först. Han som hittade mig hörde dunsen, kollade upp och fick se all snö ramla ner från granen (ganska stor gran dessutom) och hörde sen när jag ropade på hjälp. Två saker hade jag tur med; 1) Jag hade ryggskydd på mig. 2) någon hörde mig och kunde hämta hjälp, eftersom detta hände offpist. </p><p></p><p>Facit: 3 dagar på mora lasarett, ganska rejäla bristningar i bukmuskulatur med inre blödningar som följd, blod i levern (varför dom behöll mig i 3 dagar) och 3 veckor utan brädan. Men jag gick ut ifrån lasarettet iaf.. Känner mig ganska säker på att ryggskyddet räddade mig från att bryta ryggen i det läget, speciellt efter att jag sett trädet som jag kraschade mot.</p><p></p><p>Att åka utan ryggskydd kanske man kan hålla på med så länge man åker längdskidor, och till och med då kan man ju bli påkörd av en full dansk på skotersafari..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Johan686, post: 495496, member: 41898"] Jag har bokstavligt talat lindat ryggen runt ett träd en gång. Det hände när jag bara åkte och chillade lite i skogen. Hälhugg på brädan, lite för hög fart och helt plötsligt befann jag mig i horisontalläge på väg mot en gran med ryggen först. Han som hittade mig hörde dunsen, kollade upp och fick se all snö ramla ner från granen (ganska stor gran dessutom) och hörde sen när jag ropade på hjälp. Två saker hade jag tur med; 1) Jag hade ryggskydd på mig. 2) någon hörde mig och kunde hämta hjälp, eftersom detta hände offpist. Facit: 3 dagar på mora lasarett, ganska rejäla bristningar i bukmuskulatur med inre blödningar som följd, blod i levern (varför dom behöll mig i 3 dagar) och 3 veckor utan brädan. Men jag gick ut ifrån lasarettet iaf.. Känner mig ganska säker på att ryggskyddet räddade mig från att bryta ryggen i det läget, speciellt efter att jag sett trädet som jag kraschade mot. Att åka utan ryggskydd kanske man kan hålla på med så länge man åker längdskidor, och till och med då kan man ju bli påkörd av en full dansk på skotersafari.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
ryggskydd, rent skit?
Tillbaka
Topp