Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
ryggskydd, rent skit?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Johan686" data-source="post: 496246" data-attributes="member: 41898"><p>Den här debatten har tappat stinget och mer eller mindre urartat i min mening. De flesta verkar överens om att ryggskydd inte är ren skit utan faktiskt gör nytta, frågan verkar vara hur stor nytta. Vissa vill fortfaranda vara lite extra provocerande/ifrågasättande/allmänt tuffa/skeptiska i frågan dock. </p><p></p><p>Om vi ska ta ett nytt argument för ryggskydd så påstår jag härmed att ryggskyddet har räddat mig från en mängd andra skador som tex brutna handleder och axlar ur led!! </p><p></p><p>Dessa skador är långt vanligare än ryggskador, speciellt för snowboardåkare och uppstår ofta när åkaren tappat kontrollen och ramlar med arslet(ryggen) före och tar emot sig med händer och armar fast han borde ge fan i det. Ryggskyddet har definitivt hjälpt mig att våga använda korrekt fallteknik och strunta i att sätta ner händer och armar så att dessa bryts av...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Johan686, post: 496246, member: 41898"] Den här debatten har tappat stinget och mer eller mindre urartat i min mening. De flesta verkar överens om att ryggskydd inte är ren skit utan faktiskt gör nytta, frågan verkar vara hur stor nytta. Vissa vill fortfaranda vara lite extra provocerande/ifrågasättande/allmänt tuffa/skeptiska i frågan dock. Om vi ska ta ett nytt argument för ryggskydd så påstår jag härmed att ryggskyddet har räddat mig från en mängd andra skador som tex brutna handleder och axlar ur led!! Dessa skador är långt vanligare än ryggskador, speciellt för snowboardåkare och uppstår ofta när åkaren tappat kontrollen och ramlar med arslet(ryggen) före och tar emot sig med händer och armar fast han borde ge fan i det. Ryggskyddet har definitivt hjälpt mig att våga använda korrekt fallteknik och strunta i att sätta ner händer och armar så att dessa bryts av... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
ryggskydd, rent skit?
Tillbaka
Topp