Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Ryggskydd som nybörjare?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kagstrom" data-source="post: 1243889" data-attributes="member: 142001"><p>Jag resonerar så här kring skydd; När man är nybörjare på något kommer man ramla ofta men kanske inte så allvarligt, multiplicerar man antalet tillfällen med konsekvensen kanske man kan uttrycka det som risk. Så många falltillfällen men relativt låg konsekvens ger ändå en betydande risk.</p><p>Tar du sedan ett proffs kommer detta inte ramla lika ofta, men farterna är högre och därmed också konsekvensen. Så fortsatt betydande risk.</p><p>Skulle man plotta det här i någon graf så tänker jag att "risken" är ganska konstant oavsett åkförmåga och därför bör man ha skydd.</p><p>Det enda argumentet jag har emot ryggskydd är att det kan bli för varmt, så enda gången jag väljer att inte ha det på är när jag toppturar från vägen, går jag från toppen av liften sitter det dock på.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kagstrom, post: 1243889, member: 142001"] Jag resonerar så här kring skydd; När man är nybörjare på något kommer man ramla ofta men kanske inte så allvarligt, multiplicerar man antalet tillfällen med konsekvensen kanske man kan uttrycka det som risk. Så många falltillfällen men relativt låg konsekvens ger ändå en betydande risk. Tar du sedan ett proffs kommer detta inte ramla lika ofta, men farterna är högre och därmed också konsekvensen. Så fortsatt betydande risk. Skulle man plotta det här i någon graf så tänker jag att "risken" är ganska konstant oavsett åkförmåga och därför bör man ha skydd. Det enda argumentet jag har emot ryggskydd är att det kan bli för varmt, så enda gången jag väljer att inte ha det på är när jag toppturar från vägen, går jag från toppen av liften sitter det dock på. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Ryggskydd som nybörjare?
Tillbaka
Topp