Ryggskydd

• Trådstartare Trådstartare JoInt-1992
  • Start datum Start datum
J

JoInt-1992

Guest
Ryggskydd
Tjena..Jag behöver ett ryggskydd och jag gillar att jibba och annat men jag vill inte betala allt för mycket. Då undrar jag bara om det där warp skyddet är bra/ok för priset är bra plus att jag vill kunna röra mig i det. Undrar jag bara om någon har det eller har testat det så dom vet något om de skyddet.

Ryggskydd
Inte en blekaste om vilket det är. MEn kör själv med ett ufo cross/mc skena.
Viktigt att tänka på är att ett ryggskyd alltid käns ovant att åka med i början men efter ett tag tänker man inte på det.
Att föredra är att välja ett skyd med axelban då att det följer kroppen lite mer.

Ryggskydd
Jag tror inte att Warp är så bra!.. Du ska satsa på ett ryggskydd med kotor!.. inte ett skydd som är som en platta!.. man kan röra sig mer i ett ryggskydd med kotor.... Jag har ett Gipron!.. kostade typ 700:- Bra skydd till bra pris!..

Senast ändrad:
Ryggskydd
OK...då vet jag lite vad jag skall checka efter vill ha det för jag kör mycket park kan va bra och ha det då:D

Ryggskydd
köp inte warp om du vill ha ett SKYDD. testa, men personligen tycker jag att Head har bäst. kostar runt 800.- beroende på vilken du vill ha

Ryggskydd
ja kör me ett ryddskydd som är en typ nätväst oxå så att den alltid ska sitta rätt .. asnice men tror de gick på 1,2-1,4 K kanske..

Ryggskydd
Om man viker fram warp's ryggskydd så ploppar ju plattorna på ryggen ur sitt läge!

Vet inte om man verkligen viker sig så mkt när man åker men de borde inte vara omöjligt. Isf så är det ju riktigt uselt. När jag känner på det så tkr jag oxo det känns lite "billigt".

Kankse funkar super, har ju trots allt inte testat det i backen men tänkte att de kunde vara värt att tänka på när man provar det.

/Anton

Ryggskydd
Nosskire sa:
Rossignol har ett j*vligt bra skydd för ~800 kr. Åker själv på det.
Bara att leta upp :)
Håller med. Men det är egentligen ett skydd tillverkat av Zandona som ross brandat... så hittar du ett som heter Zandona fungerar det lika bra.

Skulle inte sätta mycket tilltro till WARP.

Tillbaka
Topp