Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Ryggskydd?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="TomasB" data-source="post: 624596" data-attributes="member: 67499"><p>Det där känns spontant som en busenkel fråga att besvara. Visserligen är jag inte ryggdoktor, men det säger väl sig självt att ryggskydd skyddar mot slag mot ryggen. Jag har kört med ryggskydd i flera år och det har blivit lika naturligt sm att ha hjälm. Visserligen kan du skada ryggen ändå, men det skyddar mot mycket. </p><p></p><p>Nu har dessutom utbudet av ryggskydd snarast exploderat. Och många rear ju ut skidprylar nu och under sommare, så passa på att köpa ett till ett bättre bris då. Sen kan du ju satsa på olika typer av ryggskydd. Dels smala som mest skyddar själva ryggraden, sen har du sådana som även täcker så gott som hela ryggpartiet. </p><p></p><p>Tänk bara på att ryggskyddet ska sitta skönt. Ofta glider dom annars upp. Finns ju nu även ryggskydd med snännen runt låren för att undvika det sistnämnda.</p><p></p><p>Lycka till med ryggskyddsköpet</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TomasB, post: 624596, member: 67499"] Det där känns spontant som en busenkel fråga att besvara. Visserligen är jag inte ryggdoktor, men det säger väl sig självt att ryggskydd skyddar mot slag mot ryggen. Jag har kört med ryggskydd i flera år och det har blivit lika naturligt sm att ha hjälm. Visserligen kan du skada ryggen ändå, men det skyddar mot mycket. Nu har dessutom utbudet av ryggskydd snarast exploderat. Och många rear ju ut skidprylar nu och under sommare, så passa på att köpa ett till ett bättre bris då. Sen kan du ju satsa på olika typer av ryggskydd. Dels smala som mest skyddar själva ryggraden, sen har du sådana som även täcker så gott som hela ryggpartiet. Tänk bara på att ryggskyddet ska sitta skönt. Ofta glider dom annars upp. Finns ju nu även ryggskydd med snännen runt låren för att undvika det sistnämnda. Lycka till med ryggskyddsköpet [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Ryggskydd?
Tillbaka
Topp