Ryggskydds tips?!

Ryggskydds tips?!
Pro tec!! helt klart bäst!! märker knappt att man har detn på sig! 599 stadium! Svårt att få tag på dem i sthlm, redan slut kommer nya om ca 2 vek. då kommer det även nya modeller!

Axel

Ryggskydds tips?!
Jag rekomenderar komperdells ryggskydd, finns både som väst och som platta, plattan brukar gå på just under tusenlappen. Fördelen med den är dessutom att den är klädd så du har ingen hårdplast utåt som kan skava på jackan. Tyvär är det ju så att vissa skydd kan skava sönder gore-tex membran etc.

Ryggskydds tips?!
ProTec har riktigt schyssta ryggskydd i två olika storlekar ,500:- kostar dessa. UFO har en riktigt fin modell med löstagbar innerdel som är tvättbar, den finns i flera storlekar, pris fr. 500-800:-. Sedan har Icetool en västmodell med njurbälte i flera storlekar, 1000:-. Som topmodell har Komperdell en Safetyvest med väldigt fin passform, den har en typ av "kemisk" airbag i ryggen som reagerar vid en kraftig smäll. Den finns i flera olika storlekar och kostar 1500:-. // Anders

Ryggskydds tips?!
Tua är fin fint. Har landat på ryggen flera gånger men de har inte gjort ont. Köp en Tua kosrat iofs typ 700-900 kronor.

Peace..

Ryggskydds tips?!
Själv kör jag med ett DAINESE mc skydd, det täcker hela vägen från huvudet ner över svanken. Kostade typ 1200:- då jag köpte det (till hojjen jag hade då). Men tycker inte det är jobbigt att åka med alls och känns grymt mycke bättre både i kvalite och vad det gäller att rammla på än skydden som Stadium mm säljer.
Enda problemet kan vara att eftersom det är så långt blire som en spade när man rammlar och öser in en del snö under jackan. Men det äre värt.

Så jag skulle kolla runt lite vad det finns för MC skydd oxo, Dom är ju gjorde för att klara mera än skidskydden.

Ryggskydds tips?!
Ta DAINESE.
Killarna har gjort mc skydd ett bra tag.
Skulle inte köpa på stadium eller annat nytt märke. Hur mycket tester tror du de nya skydden har fått genomgå.

Tanken är ändå att skiten ska stå mellan din ryggrad och en klippa.

Spara på valla och pannband, inte på skydden.

/C

Ryggskydds tips?!
Hej,
Dainese använder jag. Jag läste lite teknisk information om vad olika ryggskydd tänkt sej klara av för krafter och stötar och jag fastnade för Dainese. I mitt Dainese finns ett lager (mellan yttre hårdplasten och ryggtyget) aluminiumkonstruktion (honungskakeliknande) som tar upp stötar på ett bra sätt.

Dessutom gick det lätt att ta bort fästbandet som man fäster runt magen och "fixa" till skyddet så att jag fäster det i livremen i brallorna (mycket skönare än att ha något tryckande runt magen). Dessutom är mitt Dainese-skydd slätt (en del upplever att vissa skydd sliter på insidan av jackan, exvis de jackor som inte har foder utan bara tunna goretexmembran på insidan, eller "borstad" insida - typ soft tech material).

Lycka till,

Ryggskydds tips?!
Pro tec på stadium..
om du bor i sthlm o inte finner det kan ja tipsa om att i nacka så ligger det en handel som heter FORUM NACKA och där så kan man fortfarande köpa dom på staduim.

Ryggskydds tips?!
tjena det är ingenting att diskutera man ska ha dainese, dom gör dom bästa skydden dom håller bäst, ger bäst skydd, och det där att dom kan dra in lite snö det löser du genom att köpa en vest som ryggskyddet är inbyggt in så kommer det att sitta kanon. dainese eller hur det nu stavas har ju som sagt gjort motorcykelt skydd i alla år och dom grabbarna vet hur man testar ett rygg skydd. sen så allt skit som sälj på stadium är bara rat från början till slut, för att deras skydd är bara för slag och dainese är även kostruerad så att du kan inte böja rjjgen mer bakåt en vad det går med din rygg, och det är viktigt, för dundrar du in i ett träd i 200 och kör på nå skit från stadium som inte håller vad det lovar så kommer det gå åt skogen. Allts Så köp Dainese

Ryggskydds tips?!
kör sjävl med ett ProTec, har funkat ritkgt bra hittils, har voltat in o björkar och granar med ryggen först, då fördelar skyddet trycket mot en större del av ryggen vilket gör att man knappt märker att man har kraschat.
kör jag utan det nu vågar jag knappt hasa mig nerför backen....

Ryggskydds tips?!
Tua lär visst ha kurstat men Gipron tagit över tillverkningen av deras skydd. Har själv ett Gipron o ser bara en liten nackdel. Midjebandet glider lätt upp mot revbenen. Tuas hade två midjeband som gjorde att det satt bättre på plats. Som sagt spara inte på pengarna. Skippa biran o köp de skydd som är bäst, inte billigast. Billig livförsäkring.

Ryggskydds tips?!
Lasse_are : Har du testat att kraschat in i ett träd med ProTec:s skydd eller snackar du bara skit och tycker du är häftig som har ett dyrt skydd?? Jag har landat på ryggen rakt över ett rail med ProTec och det kändes knappt så håll käften tills du har testat och vet vad du pratar om.
Tveka inte att köpa Protec, det håller!!

Ryggskydds tips?!
Jag har ett gipron rygg skydd för typ 900 spänn, jag tycker det är jävligt skönt, har testat kompardells ryggskydd med bytbara plattor lite grann men det tyckte jag inte var lika skönt, gipron plattan rekommenderas! :D

Ryggskydds tips?!
Icetools Spine jacket känns knappt på ryggen och åkningen flyter på ostört. för 999.- får du en jävligt sjysst ryggplatta..tyvärr finns icetools spine bara som väst. Men känn efter vad som känns bäst för dig icetools sitter som ett smäck och märks aldrig av, det kan jag garantera
Lycka till..

Ryggskydds tips?!
Tjena Tjena
Jag har ProTec och de funkar skit bra!.. märks knappt när de sitter på och skyddar bra!.. jag har till och med railat på ryggen!=D och de gjorde inte ett dugg ont!..
Billigt o bra!

Lycka till

Ryggskydds tips?!
Tja!
Här var det många goda råd på en gång.
Kör själv på Dainese,å det funkar bra. Som sagt det kostar lite mer än dom andra skydden, speciellt om du går till en skid/snowboardbutik. Oftast är det lättare att snacka till sig ett bra pris om du drar till en Mc-butik.
Tycker som dom andra Mc-killarna att man skall kruta på lite extra med cashen och köpa väl beprövade prylar. Inte för det att Pro Tech å andra märken inte håller, utan för att Dainese har varit med längst. Prisskillnaden är egentligen en piss i havet. En halv fylla på pöbben onsdag förmiddag.

Oavsett vad du väljer så är det viktigt att skiten sitter där den skall och ingen annan stans, och framför allt att du håller när det smäller. Har lagt märke till att vissa skydd är mindre på bredden än andra. Jag hade valt ett som ger maximal skyddsbredd.
Skulle kännas skit om man har ett för smalt skydd och man råkar dra en Fogdö.
Good luck

Ryggskydds tips?!
Dainese Wave!!
Har både när jag kör hoj och när jag åker skidor.
Första luftiga ryggskydd jag hittat. Man blir inte sjöblöt av svett i det.
Kostar lite mer än 1000:- men det är det värt.

Tillbaka
Topp