Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Ryggskydds tips?!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Steam" data-source="post: 105499" data-attributes="member: 29018"><p>Hej,</p><p>Dainese använder jag. Jag läste lite teknisk information om vad olika ryggskydd tänkt sej klara av för krafter och stötar och jag fastnade för Dainese. I mitt Dainese finns ett lager (mellan yttre hårdplasten och ryggtyget) aluminiumkonstruktion (honungskakeliknande) som tar upp stötar på ett bra sätt. </p><p></p><p>Dessutom gick det lätt att ta bort fästbandet som man fäster runt magen och "fixa" till skyddet så att jag fäster det i livremen i brallorna (mycket skönare än att ha något tryckande runt magen). Dessutom är mitt Dainese-skydd slätt (en del upplever att vissa skydd sliter på insidan av jackan, exvis de jackor som inte har foder utan bara tunna goretexmembran på insidan, eller "borstad" insida - typ soft tech material).</p><p></p><p>Lycka till,</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Steam, post: 105499, member: 29018"] Hej, Dainese använder jag. Jag läste lite teknisk information om vad olika ryggskydd tänkt sej klara av för krafter och stötar och jag fastnade för Dainese. I mitt Dainese finns ett lager (mellan yttre hårdplasten och ryggtyget) aluminiumkonstruktion (honungskakeliknande) som tar upp stötar på ett bra sätt. Dessutom gick det lätt att ta bort fästbandet som man fäster runt magen och "fixa" till skyddet så att jag fäster det i livremen i brallorna (mycket skönare än att ha något tryckande runt magen). Dessutom är mitt Dainese-skydd slätt (en del upplever att vissa skydd sliter på insidan av jackan, exvis de jackor som inte har foder utan bara tunna goretexmembran på insidan, eller "borstad" insida - typ soft tech material). Lycka till, [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Ryggskydds tips?!
Tillbaka
Topp