Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rymms +3 mm pjäxa i mina FKS?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 935848" data-attributes="member: 46762"><p>Bindningarna är ju jäkligt knepiga när det gäller förspänning, antagligen den minst pålitliga förspänningen av dem alla (tacka vet jag skruvar...) och jag tycker personligen att förspänningen blir mycket pålitligare när man kör på -5mm. Har monterat mina skidor med vanlig och -5 montering och det klickar i och sitter bättre med -5.</p><p></p><p>Den där plastflärpen hamnar ju lite hursomhelst hälften av gångerna och enligt tech manualen så ska den vara på, gärna förbi, markering. Man ska ha lite mer än man faktiskt tror för att det ska vara bra. De ska inte vara mycket rörlighet i sidled när det sitter korrekt (ev. att det inte ska vara någon alls...).</p><p></p><p>Hursom så kommer det antagligen sitta riktigt bra med 327mm, men pjäxmässigt så rekommenderar jag Ghosten, om den inte blir för smal eller för tajt över foten dvs. Fantastiska tofflor!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 935848, member: 46762"] Bindningarna är ju jäkligt knepiga när det gäller förspänning, antagligen den minst pålitliga förspänningen av dem alla (tacka vet jag skruvar...) och jag tycker personligen att förspänningen blir mycket pålitligare när man kör på -5mm. Har monterat mina skidor med vanlig och -5 montering och det klickar i och sitter bättre med -5. Den där plastflärpen hamnar ju lite hursomhelst hälften av gångerna och enligt tech manualen så ska den vara på, gärna förbi, markering. Man ska ha lite mer än man faktiskt tror för att det ska vara bra. De ska inte vara mycket rörlighet i sidled när det sitter korrekt (ev. att det inte ska vara någon alls...). Hursom så kommer det antagligen sitta riktigt bra med 327mm, men pjäxmässigt så rekommenderar jag Ghosten, om den inte blir för smal eller för tajt över foten dvs. Fantastiska tofflor! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rymms +3 mm pjäxa i mina FKS?
Tillbaka
Topp