S:t Anton

iida

Ny medlem
Hej! Vi är 2 tjejer på 20 år från Skåne som tänkte ge oss på en säsong i S.t Anton. Planerar att åka i början av December. Detta kommer bli våran första säsong så vi behöver lite tips om framför allt boende. Är det någon som behöver några att dela lägenhet med så är vi väldigt intresserade!! Några bra tips om jobb när vi ändå håller på?? Någon annan som ska åka från Skåne?? Vi tänkte ta tåg ner, tror att det är bästa sättet eller??

Kramar Ida o Emma

Fel, fel, Jag skrev av misstag att vi skulle åka i början av november, det jag skulle skriva var December, jultomtens månad!!

Tack för alla sköna svar! Vi har faktiskt spånat vidare och kommit fram till att tåg från Köpenhamn verkar bra och ligger högt på listan, det är mycket billigare och bor man nära så.... Vore kul och ha sällskap på tåget så hör av er om ni vill med! och ni som inte vill åka med oss.... hör av er ändå så ses vi S:t Anton!!!

Har inte varit i Stanton, dock i Bad-g. Bästa sättet är, som alltid, att köra bil. Andra bästa sättet är, som alltid, att åka med i en bil. (Dessa två är oftast billigast). tredje och näst sista är nog tåg, buss vill jag inte rekomendera, då man ju har en aning för mycket packning för att busschaufförerena skall vara glada... :)

Självklart åker man tåg till Anton.
Mycket trevligt sätt att resa på och dessutom lär ni träffa folk på tåget som ska till samma ställe!
Jag har åkt tåg dit fem gånger minst och på stationen i München brukar man alltid träffa kompisar.
Jag skulle inte rekommendera att åka en trång bil så långt, hur får man plats med packningen då?
Man behöver ju en hel del med sig om man ska vara borta 5 månader (med bristfällig tillgång till tvättmaskiner....)

Hallå... Vi är två killar från sthm som också ska ner för första gången till st:anton... Vi e också lite osäkra på några saker men det ska nog lösa sig. Åker ni redan i början på November? Vi väntar nog lite längre... Runt lucia förmodligen!

Mvh Jocke

hur och var bokar man tågbiljetter? är det mycket byten?

jag ska åka i början av december, flygbiljett kostar 1500 och tåg från flygplats till st anton kostar 400. är det bättre att åka tåg hela vägen alltså?

Hej Alla!

Kostar ca 1500:- att flyga, sen ca 400:- med Arlberg express (Buss till st Anton). Buss biljetten Kan ni boka innan på internet, med det brukar inte behövas. Flygbiljetten bokade iaf jag på "jetweb.nu", där kan man flyga till innsbruck, zürich, osv.
Ni behöver inte åka ner förrens slutet av november, de flesta ställe anställer på plats, och det är inte förrens i slutet av november. Men det finns ställe som man kan söka till redan nu, t.ex. "Krazy kangeru" , största turist stället, men jag har hört att det ska vara en dåligt arbetsplats.

Ett Bra tips är att hitta St Antons lokala turist information för säsongsboende!

Lycka till!

Jag och min kompis, från Skåne vi också, åker ner till stAnton förmodligen den första eller andra december med tåg, bokat via SJ kostar det ca 1800, så flyga kanske är bättre.

Vi har inte ordnat med boende eller jobb innan, är bättre att kunna se lägenheten innan man tar den om man inte varit därnere förr. Lite smått orolig för jobb är jag nog, men försöker köra efter den beprövade filosofin; det löser sig alltid.

Jag är verkligen så otroligt sugen på att få åka skidor och leva bohemt skibum liv.

Synes i St:Anton alla som ska dit

Om ni åker bil ner, o räknar me att d e 180 mil, kommer det kosta 1800 i bensinpengar.. Hur få ni än e i bilen kommer d bli billigare än att åka tåg eller flyt! 3 tycker jag är lagom, då jädrar får ni plats me mkt packning! Visserligen fyllde vi vår bil till ristningsgrändes förra året på bara tre pers... Men d funkar! O stort + för att man har bil där nere! Då slipper man stanna i sunk-anton hela säsongen när man insett begränsningarna....

Hallahalla!!

E sjalv tjej fr skane som ska ner antingen i mitten pa Dec eller strax efter nyar. Ska ner m en annan tjej fr Smaland o det e forsta gangen for oss oxa sa hade varit kul om vi kunnat halla kontakten!!

heeej,

jag ska dra ner fast tänkte dra redan i mitten av nov så man är säker på jobb/bostad m.m. har lite kontakter som jag ska försöka utnyttja men det vore jättekul om ni hörde av er så kan vi ju ses därnere.

later mate

martin

Tja, sitte i St anton nu. Jobbade pa oktoberfesten i Munchen o hade inget bättre för mig än att sticka hit tidigt. Men hör o häpna. Det e för tidigt att söka jobb nu sa jag sitter mest här o tittar pa TV4. Dom flesta jobb har boende med sig. Hitta oberoende boende för hela säsongen e nästan omöjligt. Jag hade rekomenderat att komma hit lite tidigare för bättre möjligheter. Naja. Släng in nagra rader när ni kommer ner. E fran Helsingborg o har inte hört eller fatt prata skanska pa evigheter :)

Hej tjejer! Vi e två killar å en tjej som åker ner till anton i slutet av november. Vi kommer ta bilen för det blir billigast hur man än gör! Sen är det skönt att ha bil där nere så man kan åka runt lite å så. Lite frihet skadar ju aldrig. Vi har kanske två platser ledigt i bilen...vi kan väl höras. Vi åker från sthlm men passerar ju skåne på vägen ner.

Kram på er /Micke

vadifrån kommer ni? Vi kanske hade kunnat åka ner tillsammans? Jag komemr själv ifrån höör och tänkte åka ner runt den 20:e dec. Hör av er, har varit på "charter" i st anton två säsonger och tänkte nu åka ner, lumpen har hindrat mig från att åka ner tidigare.

Kram
/Martin

Tja Emma! Det var ett tag sen sist (not!).
Så du har oxå hittat hit till oss friåkares substitut för snöbristen i skåne just nu...

Kom bara ihåg att här kan ju finnas alla möjliga skummisar, 08:or och för att inte tala om alla brädpack!!!

Ha det bäst så ses vi på home sweet posten!!!

Kram /Kristofer

Tillbaka
Topp