Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
S7 i pisten
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 840955" data-attributes="member: 83225"><p>Cool, ja det är ju precis det jag letar efter, ett bra nödstopp så att säga. När det gäller carvingen så kommer jag självklart sakna att åka stora svängar i hög fart på skär på Katanan. Den skidan är ju helt underbar på just den biten. Min tanke för pisten nästa gång jag står i backen (snart) är att gå tillbaka till skidskolesvängen (händerna på knäna och flack backe) för att känna på skäret ordentligt. Nu har ju diskussioner om hög- kontra lågavlastning haft en tendens att balla ur på det här forumet så jag passar på att slänga in frågan lite snabbt. Hur övar man effektivt på att göra en sån stoppsladd i pist? Rent teoretiskt så ser ju jag framför mig hur jag drar upp skidorna under mig vilket i sin tur innebär att de tappar kontakten med snön. I puder blir det självklart nåt annat. Tänker jag fel? Och på vilket sätt skiljer sig hög- från lågavlastning när det gäller carvingen?</p><p></p><p>Så här såg det ut sist jag åkte på skidor med kortare radie, 3:10 in... [MEDIA=youtube]oYLh5RV3658[/MEDIA]</p><p></p><p>Nu är det där några år sen och jag hoppas att jag utvecklats lite sen dess men efter det har jag bara åkt på Gotama och Katana som legat närmare 25 meter i radie så hade inget videoexempel.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 840955, member: 83225"] Cool, ja det är ju precis det jag letar efter, ett bra nödstopp så att säga. När det gäller carvingen så kommer jag självklart sakna att åka stora svängar i hög fart på skär på Katanan. Den skidan är ju helt underbar på just den biten. Min tanke för pisten nästa gång jag står i backen (snart) är att gå tillbaka till skidskolesvängen (händerna på knäna och flack backe) för att känna på skäret ordentligt. Nu har ju diskussioner om hög- kontra lågavlastning haft en tendens att balla ur på det här forumet så jag passar på att slänga in frågan lite snabbt. Hur övar man effektivt på att göra en sån stoppsladd i pist? Rent teoretiskt så ser ju jag framför mig hur jag drar upp skidorna under mig vilket i sin tur innebär att de tappar kontakten med snön. I puder blir det självklart nåt annat. Tänker jag fel? Och på vilket sätt skiljer sig hög- från lågavlastning när det gäller carvingen? Så här såg det ut sist jag åkte på skidor med kortare radie, 3:10 in... [MEDIA=youtube]oYLh5RV3658[/MEDIA] Nu är det där några år sen och jag hoppas att jag utvecklats lite sen dess men efter det har jag bara åkt på Gotama och Katana som legat närmare 25 meter i radie så hade inget videoexempel. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
S7 i pisten
Tillbaka
Topp