Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
S7W, VJJ, Pandora eller Sir Francis?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Freyda" data-source="post: 910845" data-attributes="member: 58183"><p>Åker på förra året SFB 172. Är i din storlek, lite kortare. Jag stod och velade mellan SFB och Pandoran, men slutkortet föll på att förra årets Pandora inte hade early rise tail, vilket SFB hade (upplevde även att SFB var styvare). Till i år verkar även Pandoran fått en early rise tail.</p><p></p><p>Jag prövade även en kompis S7W, som i jämförelse med mina SFB vägde avsevärt mindre. Min kompis och jag bytte skidor en sväng och hon kom tillbaka och var helt slut i benen. Och efter en säsong med över 100 skiddagar så var mina knän helt slut och jag har kört rehab/försäsongs träning sedan snön smälte för att inte få samma problem i år. Har egentligen bara mig själv och min träning att skylla mina knäproblem på, dock är det ett problem som kanske inte hade varit lika markant om jag valt ett lättare alternativ. Är dock helt såld på mina Bacons, och är glad att jag valde dem. De kan upplevas som lite flaxiga i pisten, då både tip och tail är ganska mjuka, men ligger otroligt fint i carving-svängar! Men detta är då 2011's SFB, som kanske till i år är mer jämförbara med 2012's Pandora? </p><p></p><p>Jag tycket inte du ska gå neråt mot 168, då du "förlorar" en del skida på early rise. Och eftersom att S7an är så pass lätt, så kommer det garanterat vara hanterbart! </p><p></p><p>Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Freyda, post: 910845, member: 58183"] Åker på förra året SFB 172. Är i din storlek, lite kortare. Jag stod och velade mellan SFB och Pandoran, men slutkortet föll på att förra årets Pandora inte hade early rise tail, vilket SFB hade (upplevde även att SFB var styvare). Till i år verkar även Pandoran fått en early rise tail. Jag prövade även en kompis S7W, som i jämförelse med mina SFB vägde avsevärt mindre. Min kompis och jag bytte skidor en sväng och hon kom tillbaka och var helt slut i benen. Och efter en säsong med över 100 skiddagar så var mina knän helt slut och jag har kört rehab/försäsongs träning sedan snön smälte för att inte få samma problem i år. Har egentligen bara mig själv och min träning att skylla mina knäproblem på, dock är det ett problem som kanske inte hade varit lika markant om jag valt ett lättare alternativ. Är dock helt såld på mina Bacons, och är glad att jag valde dem. De kan upplevas som lite flaxiga i pisten, då både tip och tail är ganska mjuka, men ligger otroligt fint i carving-svängar! Men detta är då 2011's SFB, som kanske till i år är mer jämförbara med 2012's Pandora? Jag tycket inte du ska gå neråt mot 168, då du "förlorar" en del skida på early rise. Och eftersom att S7an är så pass lätt, så kommer det garanterat vara hanterbart! Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
S7W, VJJ, Pandora eller Sir Francis?
Tillbaka
Topp