Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Saas fee?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Alfakrull" data-source="post: 1269092" data-attributes="member: 84544"><p>Säsongade i Saas-fee för några år sedan, systemet räcker absolut till mer än en vecka! Vi hade förvisso ett riktigt snöigt år men även piståkningen var bra när det var det som lockade mest. Ser nu att pistkartan inte ser så imponerande ut men det är ju 1700 höjdmeter från byn till toppen så liftarna är långa och ger många höjdmeter.</p><p></p><p>Säsongskorten var billiga och vi var många som delade på månadshyran så jag har svårt att uttala mig om prisnivån för veckogäster, resturangerna var dyra men jag har inte varit någon annanstans i Schweiz så jag har inget att jämföra med riktigt.</p><p></p><p>Vill du åka offpist utan att behöva fundera på glaciärsprickor så ligger stora delar av systemet nedanför glaciären (Plattjen, Morenia, Egginer, Längfluh och neråt) och det var framförallt där vi höll oss vid offpiståkning om vi inte åkte med någon local.</p><p></p><p>Saas-Almagell och Saas-Grund är mer endagssystem om inte förhållandena är extra bra, bra skogsåkning i Almagell som nämnts men bra att hålla koll på vilka delar av systemet som är naturreservat, håller en sig inte till pisten i reservatet så kan det bli kostsamt sägs det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Alfakrull, post: 1269092, member: 84544"] Säsongade i Saas-fee för några år sedan, systemet räcker absolut till mer än en vecka! Vi hade förvisso ett riktigt snöigt år men även piståkningen var bra när det var det som lockade mest. Ser nu att pistkartan inte ser så imponerande ut men det är ju 1700 höjdmeter från byn till toppen så liftarna är långa och ger många höjdmeter. Säsongskorten var billiga och vi var många som delade på månadshyran så jag har svårt att uttala mig om prisnivån för veckogäster, resturangerna var dyra men jag har inte varit någon annanstans i Schweiz så jag har inget att jämföra med riktigt. Vill du åka offpist utan att behöva fundera på glaciärsprickor så ligger stora delar av systemet nedanför glaciären (Plattjen, Morenia, Egginer, Längfluh och neråt) och det var framförallt där vi höll oss vid offpiståkning om vi inte åkte med någon local. Saas-Almagell och Saas-Grund är mer endagssystem om inte förhållandena är extra bra, bra skogsåkning i Almagell som nämnts men bra att hålla koll på vilka delar av systemet som är naturreservat, håller en sig inte till pisten i reservatet så kan det bli kostsamt sägs det. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Saas fee?
Tillbaka
Topp