Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Säfsen: Marknadsföring vs Verklighet (Digital magi)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ibulat" data-source="post: 1334027" data-attributes="member: 205479"><p><strong>FabianSvensson</strong> har helt rätt. Det handlar om förtroende. Folk bokar resor och betalar för liftkort för att de förväntar sig <strong>snö</strong>, inte jord och stenar som dolts med Photoshop.</p><p></p><p><strong>TailGunnar</strong>, att kalla det för en "illustration" är problematiskt. När en skidort publicerar bilder under pågående säsong fungerar de som en statusrapport. Om jag ser snö på bilden, förväntar jag mig snö i backen.</p><p></p><p>Bifogar en bild från deras egen webbkamera tagen den 19:e mars. Kontrasten är tydlig – jorden och stenarna finns där i verkligheten, men har "trollats bort" i reklamen.</p><p></p><p>Här är varför detta är farligt för mig och andra:</p><p></p><ol> <li data-xf-list-type="ol"><strong>Fart & Teknik:</strong> Min telemetri (se fullständig AI-analys här: <a href="https://gemini.google.com/share/fa294079b0eb" target="_blank">https://gemini.google.com/share/fa294079b0eb</a>) bekräftar att jag snittar 60+ km/t med toppar på <strong>67.3 km/t</strong>.</li> <li data-xf-list-type="ol"><strong>Setup:</strong> Jag kör en <strong>Nitro Squash 159</strong> med <strong>tuning 1°/89°</strong>. Det är en aggressiv setup byggd för hög fart och precision.</li> <li data-xf-list-type="ol"><strong>Risken:</strong> Vid 67 km/t har man ingen chans att reagera på en sten som "raderats" i marknadsföringssyfte. En "illustration" kan snabbt förvandlas till en sjukhusräkning eller en förstörd bräda.</li> </ol><p>När det gäller <strong>fredw</strong> och kommentaren om att man behöver "skata" här: mina data visar motsatsen. Om man behöver använda fötterna för att få fart på en Nitro Squash i den här lutningen, så handlar det inte om backen, utan om bristen på teknik. Min telemetri bekräftar att rätt kantkontroll och carving räcker för <strong>67 km/t</strong> utan ett enda extra skär. Siffror ljuger inte, till skillnad från de som försöker lära ut "skating" där det krävs fart.</p><p></p><p>Vi åker till fjällen för att uppleva det bilderna lovar. Om bilderna ljuger om snömängden, så är det <strong>falsk marknadsföring</strong>, oavsett vad man kallar det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ibulat, post: 1334027, member: 205479"] [B]FabianSvensson[/B] har helt rätt. Det handlar om förtroende. Folk bokar resor och betalar för liftkort för att de förväntar sig [B]snö[/B], inte jord och stenar som dolts med Photoshop. [B]TailGunnar[/B], att kalla det för en "illustration" är problematiskt. När en skidort publicerar bilder under pågående säsong fungerar de som en statusrapport. Om jag ser snö på bilden, förväntar jag mig snö i backen. Bifogar en bild från deras egen webbkamera tagen den 19:e mars. Kontrasten är tydlig – jorden och stenarna finns där i verkligheten, men har "trollats bort" i reklamen. Här är varför detta är farligt för mig och andra: [LIST=1] [*][B]Fart & Teknik:[/B] Min telemetri (se fullständig AI-analys här: [URL]https://gemini.google.com/share/fa294079b0eb[/URL]) bekräftar att jag snittar 60+ km/t med toppar på [B]67.3 km/t[/B]. [*][B]Setup:[/B] Jag kör en [B]Nitro Squash 159[/B] med [B]tuning 1°/89°[/B]. Det är en aggressiv setup byggd för hög fart och precision. [*][B]Risken:[/B] Vid 67 km/t har man ingen chans att reagera på en sten som "raderats" i marknadsföringssyfte. En "illustration" kan snabbt förvandlas till en sjukhusräkning eller en förstörd bräda. [/LIST] När det gäller [B]fredw[/B] och kommentaren om att man behöver "skata" här: mina data visar motsatsen. Om man behöver använda fötterna för att få fart på en Nitro Squash i den här lutningen, så handlar det inte om backen, utan om bristen på teknik. Min telemetri bekräftar att rätt kantkontroll och carving räcker för [B]67 km/t[/B] utan ett enda extra skär. Siffror ljuger inte, till skillnad från de som försöker lära ut "skating" där det krävs fart. Vi åker till fjällen för att uppleva det bilderna lovar. Om bilderna ljuger om snömängden, så är det [B]falsk marknadsföring[/B], oavsett vad man kallar det. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Säfsen: Marknadsföring vs Verklighet (Digital magi)
Tillbaka
Topp