Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Säfsen: Marknadsföring vs Verklighet (Digital magi)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1334033" data-attributes="member: 144594"><p>Jag hävdar att backen lutar ganska litet eftersom den... lutar ganska litet. Den som lyckas komma upp i 67 km/h i den lutningen (utan att ta fart från den s.k. "svarta" delen av backen) kan nog nå nästan samma fart på platta marken. Iofs beundransvärt.</p><p></p><p>Anläggningen är säkert jättefin. Jag vill iofs gärna ha brantare backar. Min erfarenhet är dessutom att även nybörjare mår bra av en viss lutning för att med hjälp av gravitationen (i brist på ibulats excellenta teknik) få fart/kraft som underlättar inlärning av svängar. När de väl lärt sig det så tenderar de att vilja åka i backar som inte är så platta att man stannar om det är motvind. Och jag rekommenderar att inte utgå från back-bilder på Facebook när det gäller undvikande av stenar etc.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1334033, member: 144594"] Jag hävdar att backen lutar ganska litet eftersom den... lutar ganska litet. Den som lyckas komma upp i 67 km/h i den lutningen (utan att ta fart från den s.k. "svarta" delen av backen) kan nog nå nästan samma fart på platta marken. Iofs beundransvärt. Anläggningen är säkert jättefin. Jag vill iofs gärna ha brantare backar. Min erfarenhet är dessutom att även nybörjare mår bra av en viss lutning för att med hjälp av gravitationen (i brist på ibulats excellenta teknik) få fart/kraft som underlättar inlärning av svängar. När de väl lärt sig det så tenderar de att vilja åka i backar som inte är så platta att man stannar om det är motvind. Och jag rekommenderar att inte utgå från back-bilder på Facebook när det gäller undvikande av stenar etc. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Säfsen: Marknadsföring vs Verklighet (Digital magi)
Tillbaka
Topp