Säfsen snowpark vs Romme snowpark.

1117

Ny medlem
Vilken av Säfsens och Rommes snowparks är bäst för en nybörjare? Jag har hört att Säfsens är större åtminstone men jag har inte hittat några bilder på varken Säfsens eller Rommes så det är svårt att veta.

Vill gärna även ha tips på fler bra skidanläggningar som inte ligger allt för långt söder ut. Och ifall någon har bilder på någon av deras snowparken så skulle jag va väldigt tacksam ifall ni kunde dela med er.

ingen av de har väl nån bra park, men romme har typ 5 hopp. typ ett rött 2 blå och 2 gröna. de är nog rätt bra för nybörjare...
Kungsbergets park är bra, men kanske inte för nybörjare, eftersom de bara har röda och svarta hopp i parken i år.
pink park i lindvallen, sälen, är bra för nybörjare och medel. super park i tandådalen är för lite bättre.
Kläppen har ju sveriges bästa snowpark... den är bra för alla.

Både Sälen, Kläppen och Kungsberget ligger en bit längre bort (från Linköping) men det kanske är värt bilresan? Har spanat en del på Kungsberget men de flesta hopp och rails värkar lite för svåra men de ska ha 2 enklare parker också, "BlueLine Park" och "Happy Park", något sånt heter de.

KIKO_94 sa:
ingen av de har väl nån bra park, men romme har typ 5 hopp. typ ett rött 2 blå och 2 gröna. de är nog rätt bra för nybörjare...
Kungsbergets park är bra, men kanske inte för nybörjare, eftersom de bara har röda och svarta hopp i parken i år.
pink park i lindvallen, sälen, är bra för nybörjare och medel. super park i tandådalen är för lite bättre.
Jag är 12/5 och har börjat köra tricks,hopp och så den här säsongen, (har åkt skidor som gott hela livet)
så borde kläppen vara nått för mig?

Osseio22 sa:
KIKO_94 sa:
Jag är 12/5 och har börjat köra tricks,hopp och så den här säsongen, (har åkt skidor som gott hela livet)
så borde kläppen vara nått för mig?
den röda linjen finns med bra variation. så pröva det tycker jag .)

Tillbaka
Topp