Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Såga i plasten i en tredelad pjäxa?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="waxoff" data-source="post: 1332804" data-attributes="member: 99032"><p>Menar du "knogen" där lilltån fäster i foten? I så fall punkttryck skalet just där. Eller menar nu nästa bakre punkt, den s.k. sjätte tån? I så fall tryck skalet där också.</p><p></p><p>Men vet du vad? Jag undrar om inte din fot hamnar för långt fram i skalet av flera anledningar.</p><p></p><p>Den första spoilern är trycket över vristen. Om hela foten förpassades bakåt, vore det ett ickeproblem, enär fotbladet från sidan sett är typ en kil, och även uppifrån sett...</p><p></p><p>Får du verkligen hela din häl in i hälfickan? Är du bara lite för bred någonstans i hälregionen, så kommer din fot aldrig tillräckligt långt bak.</p><p></p><p>Nu är jag bara en armchair quarterback, men jag misstänker att dina problem över vristen härstammar längre bakifrån... Och där ska du isf fokusera, dvs kanske hellre bredda/trycka skalen för att kunna få hälen djupare bakåt.</p><p></p><p>Som sagt bara mina två hundradels dollar av värde...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="waxoff, post: 1332804, member: 99032"] Menar du "knogen" där lilltån fäster i foten? I så fall punkttryck skalet just där. Eller menar nu nästa bakre punkt, den s.k. sjätte tån? I så fall tryck skalet där också. Men vet du vad? Jag undrar om inte din fot hamnar för långt fram i skalet av flera anledningar. Den första spoilern är trycket över vristen. Om hela foten förpassades bakåt, vore det ett ickeproblem, enär fotbladet från sidan sett är typ en kil, och även uppifrån sett... Får du verkligen hela din häl in i hälfickan? Är du bara lite för bred någonstans i hälregionen, så kommer din fot aldrig tillräckligt långt bak. Nu är jag bara en armchair quarterback, men jag misstänker att dina problem över vristen härstammar längre bakifrån... Och där ska du isf fokusera, dvs kanske hellre bredda/trycka skalen för att kunna få hälen djupare bakåt. Som sagt bara mina två hundradels dollar av värde... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Såga i plasten i en tredelad pjäxa?
Tillbaka
Topp