Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Såga i plasten i en tredelad pjäxa?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Gone skiing" data-source="post: 1333730" data-attributes="member: 179533"><p>Generellt har ju racepjäxor tjockare plast så att det inte bara går att trycka utan även slipa bort material med en Dremel men jag har ingen aning om detta gäller även junior.</p><p></p><p>Min lekmannamässiga erfarenhet av att göra mer plats i tåboxen med tryckningar är att det är svårt, trycker man en tå så brukar det bli mindre plats för de andra. Kanske har jag inte tillräckligt sofistikerade verktyg eller så fegar jag med värmen i den lite tjockare plasten i tåboxen. Eller så krävs det helt enkelt Dremel+tryckningar för att göra hela tåboxen större.</p><p></p><p>Jag fick till en downsize’ad pjäxa så att den passade som en handske en gång men det var så mycket jobb med tåboxen att jag la projektet med den andra pjäxan på is. Jag hade ändå köpt pjäxorna nästan gratis begagnat så jag återgick helt enkelt till pjäxor i rätt storlek. Kanske får jag någon gång tid, ork och inspiration att göra färdigt även den andra pjäxan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Gone skiing, post: 1333730, member: 179533"] Generellt har ju racepjäxor tjockare plast så att det inte bara går att trycka utan även slipa bort material med en Dremel men jag har ingen aning om detta gäller även junior. Min lekmannamässiga erfarenhet av att göra mer plats i tåboxen med tryckningar är att det är svårt, trycker man en tå så brukar det bli mindre plats för de andra. Kanske har jag inte tillräckligt sofistikerade verktyg eller så fegar jag med värmen i den lite tjockare plasten i tåboxen. Eller så krävs det helt enkelt Dremel+tryckningar för att göra hela tåboxen större. Jag fick till en downsize’ad pjäxa så att den passade som en handske en gång men det var så mycket jobb med tåboxen att jag la projektet med den andra pjäxan på is. Jag hade ändå köpt pjäxorna nästan gratis begagnat så jag återgick helt enkelt till pjäxor i rätt storlek. Kanske får jag någon gång tid, ork och inspiration att göra färdigt även den andra pjäxan. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Såga i plasten i en tredelad pjäxa?
Tillbaka
Topp