Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Saker som irriterar mig i backen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jibberisch" data-source="post: 602693" data-attributes="member: 45951"><p>Jag stör mej på det mesta i vardagen, samhället och livet. Folk är och förblir idioter. Men men det verkar ju inte funka. Jämfört med alla andra mongo-trådar som detta forum har översvämmats av på sistone så tycker jag faktiskt att denna står sej hyffsat bra. </p><p></p><p>På ett berg med ett par skidor under fötterna är jag Zen. När jag åker skidor är allting perfekt. Det spelar ingen egentlig roll vad det är för förhållanden. Klart att det påverkar graden av lycka. Men bara att få trycka ifrån skäret, känna vinden i ansiktet och ilningarna i magen gör att allt annat på den här planet flyter ut i perferin. Det är därför jag åker skidor. </p><p></p><p>Sedan kommer man ner till liften/byn och där finns det;</p><p></p><p>- Danskar (Jag hatar ert språk, utseende och generella skidfärdigheter. Nordens araber har inget i en skidbacke att göra.)</p><p></p><p>- Skåningar (Se ovan)</p><p></p><p>- Tyskar (Se ovan, plus att ni försökte ta över världen två gånger och vad är problemet med er porr?)</p><p></p><p>- Fransoser (Ska det vara så svårt att vara lite trevlig och servera en Big Mac & Co på under 20 min? AVGÅ!)</p><p></p><p>- Kids som inte kan hantera snus (Det är som med sprit, kan man inte hantera sprit, ska man inte dricka sprit. Enkelt och logiskt.)</p><p></p><p>- Kids som inte kan hantera sprit (se ovan, gratis örfil utlovas vid nästa möte.)</p><p></p><p>- Kärringar som inte kan hantera sprit. (Ett jävligt otäckt fenomen som visar sej ganska exakt 30 min efter att afterskiin tagit sin början. Bara för att du är 52 , har blonderat håret och precis skilt dej från din man innebär inte att jag automatiskt vill ligga med dej. Gratis örfil utlovas vid nästa möte.)</p><p></p><p>- Långsamma liftar (Behöver du en förklaring här så hatar jag dej också.)</p><p></p><p>- Dåligt kryddad gulasch (Vad är syftet med dåligt kryddad gulasch? Precis lika samma som kall Jäger.)</p><p></p><p>- Snöbräde-åkare (som på ett ben hoppar mot liften och repar mina nya lagg. Mina lagg är mina och dom repar jag helst själv)</p><p></p><p>- "Säsongare" i Sälen/Stöten med omnejd (som av någon anledning finner det as-häftigt att säsonga just där. Gör det, för all del. Men försök inte påstå att du är en bättre människa för det. Gratis örfil utlovas nästa gång.)</p><p></p><p>- Människor som talar illa om "Unicum" (Va i helvete är det för fel på er?)</p><p></p><p>- Människor som bjuder redan tilltaget berusade medmänniskor på "Flatline" shots. (Ni är ondska, och sådana som er måste bekämpas.)</p><p></p><p>- Fiskbullar (Seriöst, jag har hatat fiskbullar ända sen dagis. Onaturlig form och tjocka dagistanters favorit. Vad är det frågan om?)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jibberisch, post: 602693, member: 45951"] Jag stör mej på det mesta i vardagen, samhället och livet. Folk är och förblir idioter. Men men det verkar ju inte funka. Jämfört med alla andra mongo-trådar som detta forum har översvämmats av på sistone så tycker jag faktiskt att denna står sej hyffsat bra. På ett berg med ett par skidor under fötterna är jag Zen. När jag åker skidor är allting perfekt. Det spelar ingen egentlig roll vad det är för förhållanden. Klart att det påverkar graden av lycka. Men bara att få trycka ifrån skäret, känna vinden i ansiktet och ilningarna i magen gör att allt annat på den här planet flyter ut i perferin. Det är därför jag åker skidor. Sedan kommer man ner till liften/byn och där finns det; - Danskar (Jag hatar ert språk, utseende och generella skidfärdigheter. Nordens araber har inget i en skidbacke att göra.) - Skåningar (Se ovan) - Tyskar (Se ovan, plus att ni försökte ta över världen två gånger och vad är problemet med er porr?) - Fransoser (Ska det vara så svårt att vara lite trevlig och servera en Big Mac & Co på under 20 min? AVGÅ!) - Kids som inte kan hantera snus (Det är som med sprit, kan man inte hantera sprit, ska man inte dricka sprit. Enkelt och logiskt.) - Kids som inte kan hantera sprit (se ovan, gratis örfil utlovas vid nästa möte.) - Kärringar som inte kan hantera sprit. (Ett jävligt otäckt fenomen som visar sej ganska exakt 30 min efter att afterskiin tagit sin början. Bara för att du är 52 , har blonderat håret och precis skilt dej från din man innebär inte att jag automatiskt vill ligga med dej. Gratis örfil utlovas vid nästa möte.) - Långsamma liftar (Behöver du en förklaring här så hatar jag dej också.) - Dåligt kryddad gulasch (Vad är syftet med dåligt kryddad gulasch? Precis lika samma som kall Jäger.) - Snöbräde-åkare (som på ett ben hoppar mot liften och repar mina nya lagg. Mina lagg är mina och dom repar jag helst själv) - "Säsongare" i Sälen/Stöten med omnejd (som av någon anledning finner det as-häftigt att säsonga just där. Gör det, för all del. Men försök inte påstå att du är en bättre människa för det. Gratis örfil utlovas nästa gång.) - Människor som talar illa om "Unicum" (Va i helvete är det för fel på er?) - Människor som bjuder redan tilltaget berusade medmänniskor på "Flatline" shots. (Ni är ondska, och sådana som er måste bekämpas.) - Fiskbullar (Seriöst, jag har hatat fiskbullar ända sen dagis. Onaturlig form och tjocka dagistanters favorit. Vad är det frågan om?) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Saker som irriterar mig i backen
Tillbaka
Topp