Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Sälen 07/08
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jet" data-source="post: 335535" data-attributes="member: 43615"><p>Har bott i Järpen och åkt i Åre hela mitt liv, har dessutom gjort 4 säsonger som skidlärare och parkvärd i Lindvallen.</p><p></p><p>Skistar Sälen har personalboenden mycket centralt om man inte droppar in sent eller bara gästjobbar. Ligger vid Lammet och Grisen ett par minuters promenad ifrån Gustavbacken.</p><p>Har man oturen att hamna på Gubbmyren vilket jag gissar Carled gjorde så bör man ha bil, har själv bott där ute och promenaden in 08:00 i -20 är dyngdrygt...</p><p></p><p>Personalgemenskapen bland Skistars anställda är grymt bra iomed att alla bor i princip tillsammans. Blir ju inte sämre av att alla festar på samma ställe heller.</p><p></p><p>Åkmässigt beror det ju på vad man är intresserad av. Vill man åka park tycker jag personligen att man bör hålla sig i Sälenområdet. Kläppen, Tandådalen, Lindvallen och Trysil har ju alla schyssta parker. Men offpiståkningen lyser ju lite med sin frånvaro med undantag av området bortanför Väggen i Hundfjället eller i Trysil.</p><p>Åre däremot har ju mycket bättre möjligheter till bra offpiståkning om nederbörden kommer, vilket den inte alltid gör i rätt form... Vill minnas att det har att göra med närheten till golfströmmen som värmer vattnet utanför norges kust. Sälen däremot har lite mer av inlandsklimatet.</p><p></p><p>Utelivet i Sälen stoltserar kanske inte med samma utbud som Åre pga av Sälen profileras som barnfamiljens bästa fjällsemester. Men de ställen som finns håller bra klass och HC är väl minst sagt sjukt populärt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jet, post: 335535, member: 43615"] Har bott i Järpen och åkt i Åre hela mitt liv, har dessutom gjort 4 säsonger som skidlärare och parkvärd i Lindvallen. Skistar Sälen har personalboenden mycket centralt om man inte droppar in sent eller bara gästjobbar. Ligger vid Lammet och Grisen ett par minuters promenad ifrån Gustavbacken. Har man oturen att hamna på Gubbmyren vilket jag gissar Carled gjorde så bör man ha bil, har själv bott där ute och promenaden in 08:00 i -20 är dyngdrygt... Personalgemenskapen bland Skistars anställda är grymt bra iomed att alla bor i princip tillsammans. Blir ju inte sämre av att alla festar på samma ställe heller. Åkmässigt beror det ju på vad man är intresserad av. Vill man åka park tycker jag personligen att man bör hålla sig i Sälenområdet. Kläppen, Tandådalen, Lindvallen och Trysil har ju alla schyssta parker. Men offpiståkningen lyser ju lite med sin frånvaro med undantag av området bortanför Väggen i Hundfjället eller i Trysil. Åre däremot har ju mycket bättre möjligheter till bra offpiståkning om nederbörden kommer, vilket den inte alltid gör i rätt form... Vill minnas att det har att göra med närheten till golfströmmen som värmer vattnet utanför norges kust. Sälen däremot har lite mer av inlandsklimatet. Utelivet i Sälen stoltserar kanske inte med samma utbud som Åre pga av Sälen profileras som barnfamiljens bästa fjällsemester. Men de ställen som finns håller bra klass och HC är väl minst sagt sjukt populärt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Sälen 07/08
Tillbaka
Topp