Sälen över nyår

Viapea

Ny medlem
Sälen över nyår
Tänkte ladda lite inför Österrike trippen med att fira nyår i Sälen, fanns ju inte så mycket boende kvar å välja på men hittade en lgh i Hundfjället. Har inte varit i Sälen på 25 år men på den tiden var Hundfjället bäst, antar att kullarna inte ändrat form och det fortfarande är det som gäller. Hoppas att Polman är snäll nu bara så de blir lite nice i pisten. Kan ju vara lite hipp som happ vid den tiden på året, haha, brukar ju kolla in veckans väder här hemma på klart.se men nu har jag börjat kolla in Sälen också :lol:
Jo jag skulle ju fråga vart man ska boka nyårs supen nånstans?
Vi är 2st 40+ och en tös på 14 är väl bäst å tillägga..

Senast ändrad:
Sälen över nyår
Ett res tips är annars Vemdalen. Vemdalsskalet , Björnrike och klövsjö på samma liftkort. Bra drag på Skalet i nyår.
Där är kullarna högre 470 m fallhöjd mot Tanådalens 280.

Sälen över nyår
Jag rekommenderar Bistron i Hundfjället om ni inte vill gå för långt för taxi kan va svårt att hitta under nyår.
Annars finns ju Fjällis mat och vin i Tandådalen riktigt bra mat och dryck

Sälen över nyår
Har ni bil så är en tur till Trysil väl värt att rekommendera, då får ni dubbla fallhöjden och tredubbla skidupplevelsen. Sen är det ju iof lite dyrare men det kan ändå vara värt det.

Sälen över nyår
Tanken med Sälen var att slippa åka så långt (GBG), Vemdalen är förmodligen mycket bättre men det är Åre också..
Men en dagstur till Trysil va en riktigt bra idé :) Är ju bara 5.5 mil från Hundfjället, bara att tajma en dag med fint väder så man vet att Trysil är öppet även på toppen :)

Sälen över nyår
fredric84 sa:
3 timmar mer i bil till Vemdalen enligt Eniro ,men det är det värt
Då kan jag slinka in som kört den vägen några gånger. Den har inte prio ett när det gäller plogning och grusning. Kan vara en helvetes väg efter lite snöfall kan jag meddela. Om det skulle vara så så får du lägga till någon timme.

Sälen över nyår
sbvb91 sa:
fredric84 sa:
3 timmar mer i bil till Vemdalen enligt Eniro ,men det är det värt
Då kan jag slinka in som kört den vägen några gånger. Den har inte prio ett när det gäller plogning och grusning. Kan vara en helvetes väg efter lite snöfall kan jag meddela. Om det skulle vara så så får du lägga till någon timme.
Visst kan det vara så om man är lite klen på att köra bil

Sälen över nyår
dp9vlh.jpg

Challenge accepted... /Jon

Tillbaka
Topp