Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Sälen på måndag den 30.e mars
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mizze" data-source="post: 1202989" data-attributes="member: 156771"><p>Visst KAN ni åka. Sedan gör ni avsteg från FHM:s rekommendationer om att undvika icke nödvändiga resor. Reserekommendationerna är inte åsikter och grundar sig inte på åsikter. Att åka är alltså inte oproblematiskt. Personligen finner jag ert beslut till lika delar förkastligt, egoistiskt och oinformerat. Har ni otur och skadar er eller blir sjuka, riskerar ni dessutom att hamna i samma läge som stockholmarna som beger sig till sina sommarboenden söderut i Sverige just nu. Några kommuner med hög andel så kallade delårsboenden (vanligen rika turister med hus och/eller lägenhet på semesterorten) har beslutat att bara personer som är skrivna i kommunen får ta del av den kommunala vården. Alla andra får lösa sina vårdbehov någon annanstans. Fler kommuner i samma situation överväger liknande beslut just på grund av att folk inte respekterar reserekommendationerna. Får ni vård, tar ni istället upp platser i onödan. Jag är rätt glad att jag inte bor i fjällen, utan i en del av alperna där folk faktiskt inte får välja hur de ska agera. Särskilt när jag läser inlägg som det här.</p><p></p><p>Det snöar nästa år också. Sommarvalla laggen och dra på dig löparskorna istället.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mizze, post: 1202989, member: 156771"] Visst KAN ni åka. Sedan gör ni avsteg från FHM:s rekommendationer om att undvika icke nödvändiga resor. Reserekommendationerna är inte åsikter och grundar sig inte på åsikter. Att åka är alltså inte oproblematiskt. Personligen finner jag ert beslut till lika delar förkastligt, egoistiskt och oinformerat. Har ni otur och skadar er eller blir sjuka, riskerar ni dessutom att hamna i samma läge som stockholmarna som beger sig till sina sommarboenden söderut i Sverige just nu. Några kommuner med hög andel så kallade delårsboenden (vanligen rika turister med hus och/eller lägenhet på semesterorten) har beslutat att bara personer som är skrivna i kommunen får ta del av den kommunala vården. Alla andra får lösa sina vårdbehov någon annanstans. Fler kommuner i samma situation överväger liknande beslut just på grund av att folk inte respekterar reserekommendationerna. Får ni vård, tar ni istället upp platser i onödan. Jag är rätt glad att jag inte bor i fjällen, utan i en del av alperna där folk faktiskt inte får välja hur de ska agera. Särskilt när jag läser inlägg som det här. Det snöar nästa år också. Sommarvalla laggen och dra på dig löparskorna istället. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Sälen på måndag den 30.e mars
Tillbaka
Topp