Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Sälen på måndag den 30.e mars
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rodney_piston" data-source="post: 1203007" data-attributes="member: 163608"><p>Om de som oroar sig för att bli smittade av tillresta påsklovsfirare fortfarande tror att det är okej att umgås med sina polare och lokalt folk så är de stekta. Smittspridningen är allmän överallt.</p><p>Min uppfattning utan källa är att smittspridningen antagligen är värre där folk fortfarande tror att det är någon annan än de själva som måste lösa problemet. Är ni oroliga för att bli smittade så isolera er något så in i helvete nogrannt. Grannar. Eva i mataffären o s v de har Corona NU överallt i hela Sverige! Och säkert någon i er egen familj. Det beror inte på tillresta Stockholmare eller Göteborgare. Rika eller fattiga eller Kina eller vad man nu vill skylla på. Det är ett faktum. Mora och Falun kommer få häcken full med äkta dalfolk i 80 årsåldern som tror att det här med covid 19 det har vi varit med om förr. Jag tänker inte isolera mig och jag tänker hälsa på mina barnbarn till påsk de är ju så gulliga. Svärsonen har visst lite torrhosta men vem har inte det såhär års?? Han är välkommen han är ju en redig Dalmas inte kan han ha Corona inte det är ju sånt som stockholmare har. Och kommer svärsonen mot alla odds in till intensiven samtidigt som 80 plusaren och iva personalen måste välja så kommer svärsonen antagligen få den sista respiratorn.</p><p></p><p>Åk inte tåg eller flyg om ni inte måste. Bete er inte som idioter. Håll er hemma om ni bara har lite rethosta eller ont i huvudet. Åk egen bil, åk till er egen sjukvård om ni bryter benen, tvätta händerna, hälsa inte på äldre släktingar. Håll avstånd, försök att behålla era jobb, deppa inte ihjäl. PÅ RIKTIGT!</p><p></p><p>Men skidåkning är okej. Kanske t o m bra för folkhälsan om man ska tro FHM. Avgör själva om ni är friska i övrigt.</p><p></p><p>Och tror ni att Riktlinjerna är för mesiga så bunkrar ni toapapper och jäst och håller er hemma och tittar inte ut genom ytterdörren förrän nästa årsskifte tidigast. Då är ni inte en del av lösningen på problemet men ni har ju iallafall skyddat det bästa ni har. Den där snyggingen i spegeln.</p><p></p><p>70% av befolkningen trodde någon här i strängen.....hmm fasen jag som räknat med 50-60% när jag har gjort min matte. Men om jag räknar om då. 11 miljoner x 0,7=7,7miljoner x 0,0005...........fortfarande några tusen som kommer att dö med bekräftad Corona....men kommer antalet döda oavsett orsak i Sverige totalt gå över 90000 i år? Eller kommer vi ligga därikring som vi brukar?</p><p></p><p>En lätt förkylning....hmm nja kanske inte men definitivt långt från det värsta man varit med om. För de flesta verkar det ta jävligt lång tid innan antikropparna hittar rätt. Nästan 3 veckor. Och att vara isolerad i 3 veckor och vara för frisk för att vara sjuk och för sjuk för att vara frisk det tar på det mentala för en frisksportare....tvi vale......men överlever det gör man.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rodney_piston, post: 1203007, member: 163608"] Om de som oroar sig för att bli smittade av tillresta påsklovsfirare fortfarande tror att det är okej att umgås med sina polare och lokalt folk så är de stekta. Smittspridningen är allmän överallt. Min uppfattning utan källa är att smittspridningen antagligen är värre där folk fortfarande tror att det är någon annan än de själva som måste lösa problemet. Är ni oroliga för att bli smittade så isolera er något så in i helvete nogrannt. Grannar. Eva i mataffären o s v de har Corona NU överallt i hela Sverige! Och säkert någon i er egen familj. Det beror inte på tillresta Stockholmare eller Göteborgare. Rika eller fattiga eller Kina eller vad man nu vill skylla på. Det är ett faktum. Mora och Falun kommer få häcken full med äkta dalfolk i 80 årsåldern som tror att det här med covid 19 det har vi varit med om förr. Jag tänker inte isolera mig och jag tänker hälsa på mina barnbarn till påsk de är ju så gulliga. Svärsonen har visst lite torrhosta men vem har inte det såhär års?? Han är välkommen han är ju en redig Dalmas inte kan han ha Corona inte det är ju sånt som stockholmare har. Och kommer svärsonen mot alla odds in till intensiven samtidigt som 80 plusaren och iva personalen måste välja så kommer svärsonen antagligen få den sista respiratorn. Åk inte tåg eller flyg om ni inte måste. Bete er inte som idioter. Håll er hemma om ni bara har lite rethosta eller ont i huvudet. Åk egen bil, åk till er egen sjukvård om ni bryter benen, tvätta händerna, hälsa inte på äldre släktingar. Håll avstånd, försök att behålla era jobb, deppa inte ihjäl. PÅ RIKTIGT! Men skidåkning är okej. Kanske t o m bra för folkhälsan om man ska tro FHM. Avgör själva om ni är friska i övrigt. Och tror ni att Riktlinjerna är för mesiga så bunkrar ni toapapper och jäst och håller er hemma och tittar inte ut genom ytterdörren förrän nästa årsskifte tidigast. Då är ni inte en del av lösningen på problemet men ni har ju iallafall skyddat det bästa ni har. Den där snyggingen i spegeln. 70% av befolkningen trodde någon här i strängen.....hmm fasen jag som räknat med 50-60% när jag har gjort min matte. Men om jag räknar om då. 11 miljoner x 0,7=7,7miljoner x 0,0005...........fortfarande några tusen som kommer att dö med bekräftad Corona....men kommer antalet döda oavsett orsak i Sverige totalt gå över 90000 i år? Eller kommer vi ligga därikring som vi brukar? En lätt förkylning....hmm nja kanske inte men definitivt långt från det värsta man varit med om. För de flesta verkar det ta jävligt lång tid innan antikropparna hittar rätt. Nästan 3 veckor. Och att vara isolerad i 3 veckor och vara för frisk för att vara sjuk och för sjuk för att vara frisk det tar på det mentala för en frisksportare....tvi vale......men överlever det gör man. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Sälen på måndag den 30.e mars
Tillbaka
Topp