Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Sälen på måndag den 30.e mars
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Wangler" data-source="post: 1203020" data-attributes="member: 65352"><p>Som sagt. Alla kommer bli smittade. Så är det bara. Den delen av befolkningen som inte blir smittade blir det pga immunitet mot viruset. Inte av andra skäl. Men alla andra kommer bli smittade trots restriktioner och resor.</p><p>Vi ser ju till att hjälpa sjukvården med att inte alla blir det samtidigt bara.</p><p>Men jag håller med. Vad är då problemet med att en ensam eller en familj åker bil till en stuga oavsett vart i landet det är?</p><p>Smittan finns överallt och vi kommer leva med den under en mycket lång tid.</p><p>Sommarresorna ligger runt hörnet å det kommer bli exakt likadant på Gotland eller Smygehuk. </p><p></p><p>Som jag skrev ovan så känner iallafall jag en mycket större och mycket allvarligare oro kring samhälls/världsekonomin.</p><p>En väldigt väldigt stor mängd människor kommer bli arbetslösa. Räntor och lån kommer röra sig väldigt konstigt.</p><p>Folk kommer antagligen behöva sälja tillgångar och kanske under långa perioder gå arbetslösa och vissa kanske till och med bli tvungna att sälja sina hus/lägenheter.</p><p>Vissa Arbetsgivare går under redan nu.</p><p>Aktiemarknaden redan nu visar på svängar.</p><p>Ett så stort företag som exempelvid H&M har redan visat sina aktieägare att det ej blir utdelning detta år. De stänger en stor mängd butiker.</p><p>Fonderna rasar. Banker säger nej till huslån.</p><p>SAS. Resebranschen. Hotell och restaurang.</p><p>Detaljbranchen över lag mår dåligt. Riktigt dåligt. Psykisk oro kommer starta på en otroligt hög nivå skilsmässor å kanske till och med folk som väljer å ta sina liv.</p><p></p><p>Så ja vi följer restriktioner enbart för att sänka takten så sjukvården klarar av det.</p><p>Att tro att man ska kunna klara sig från att bli smittad ser jag som naivt i så fall.</p><p>En total isolering kanske gör dig smittfri.</p><p>Men en total isolering är omöjlig.</p><p></p><p>Men självklart är vi medmänniskor och hjälper till så att vi förlänger så gott vi kan så att sjukvården eventuellt kommer ikapp.</p><p></p><p>Jag byter skidorna mot mountainbiken</p><p>Resor?</p><p>Inom landet?</p><p>Ja det kommer å fortsätta men visst så håller vi ner dem.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Wangler, post: 1203020, member: 65352"] Som sagt. Alla kommer bli smittade. Så är det bara. Den delen av befolkningen som inte blir smittade blir det pga immunitet mot viruset. Inte av andra skäl. Men alla andra kommer bli smittade trots restriktioner och resor. Vi ser ju till att hjälpa sjukvården med att inte alla blir det samtidigt bara. Men jag håller med. Vad är då problemet med att en ensam eller en familj åker bil till en stuga oavsett vart i landet det är? Smittan finns överallt och vi kommer leva med den under en mycket lång tid. Sommarresorna ligger runt hörnet å det kommer bli exakt likadant på Gotland eller Smygehuk. Som jag skrev ovan så känner iallafall jag en mycket större och mycket allvarligare oro kring samhälls/världsekonomin. En väldigt väldigt stor mängd människor kommer bli arbetslösa. Räntor och lån kommer röra sig väldigt konstigt. Folk kommer antagligen behöva sälja tillgångar och kanske under långa perioder gå arbetslösa och vissa kanske till och med bli tvungna att sälja sina hus/lägenheter. Vissa Arbetsgivare går under redan nu. Aktiemarknaden redan nu visar på svängar. Ett så stort företag som exempelvid H&M har redan visat sina aktieägare att det ej blir utdelning detta år. De stänger en stor mängd butiker. Fonderna rasar. Banker säger nej till huslån. SAS. Resebranschen. Hotell och restaurang. Detaljbranchen över lag mår dåligt. Riktigt dåligt. Psykisk oro kommer starta på en otroligt hög nivå skilsmässor å kanske till och med folk som väljer å ta sina liv. Så ja vi följer restriktioner enbart för att sänka takten så sjukvården klarar av det. Att tro att man ska kunna klara sig från att bli smittad ser jag som naivt i så fall. En total isolering kanske gör dig smittfri. Men en total isolering är omöjlig. Men självklart är vi medmänniskor och hjälper till så att vi förlänger så gott vi kan så att sjukvården eventuellt kommer ikapp. Jag byter skidorna mot mountainbiken Resor? Inom landet? Ja det kommer å fortsätta men visst så håller vi ner dem. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Sälen på måndag den 30.e mars
Tillbaka
Topp