Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Sälen på måndag den 30.e mars
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mattias_aberg" data-source="post: 1203085" data-attributes="member: 158293"><p>Är upp till var och en att bedöma vad som man själv tycker är hög risk. Jag kommer fortsätta att åka skidor och skoter men jag kommer absolut inte pusha några gränser, t.ex. åka riktigt brant eller stort. </p><p></p><p>Om du tycker att löprundan i skogen ligger inom ramen för vad du klassar som extremt, ja då kanske du ska ställa undan skorna ett tag.</p><p></p><p>Utan att vara expert på ämnet så tror jag att större städer har en större kapacitet på sjukhusen än vad vi har på våra mindre orter. </p><p>Bor själv i Härjedalen, vi har en hälsocentral och 23 mil till närmaste sjukhus. </p><p>Visst är den hälsocentralen nästan tillräcklig i normalfallet men kanske inte just nu.</p><p>En olycka kan ju fortfarande ske i vardagen men skidåkning blir ju en ökning av risk?</p><p>Varför har man annars hjälm? tranciver?</p><p>Hur mycket större risk man utsätter sig för då man väljer att åka skidor beror på många faktorer; erfarenhet, åkteknisk skicklighet, andra mäniskor i backen, laviner, klippor osv.</p><p></p><p>Du har rätt i att vi har en spridning i samhället, den behöver vi bidra till att inte öka i en takt som vi inte hinner med. </p><p></p><p>Tycker i övrigt att frågan är svår. Jag har bara jobb som bygger på turism, kommer ingen hit så har jag inget jobb. Särskilt om de som brukar komma hit inte känner sig välkomna längre.</p><p></p><p>Slutligen, för att kommentera på din fråga från början, "var minimerar jag smittspridningen bäst?"</p><p>I bästa fall så håller jag med om att ensamheten med familj i Stöten är rätt. Förutsatt att ingen blir skadad medans ni är där.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mattias_aberg, post: 1203085, member: 158293"] Är upp till var och en att bedöma vad som man själv tycker är hög risk. Jag kommer fortsätta att åka skidor och skoter men jag kommer absolut inte pusha några gränser, t.ex. åka riktigt brant eller stort. Om du tycker att löprundan i skogen ligger inom ramen för vad du klassar som extremt, ja då kanske du ska ställa undan skorna ett tag. Utan att vara expert på ämnet så tror jag att större städer har en större kapacitet på sjukhusen än vad vi har på våra mindre orter. Bor själv i Härjedalen, vi har en hälsocentral och 23 mil till närmaste sjukhus. Visst är den hälsocentralen nästan tillräcklig i normalfallet men kanske inte just nu. En olycka kan ju fortfarande ske i vardagen men skidåkning blir ju en ökning av risk? Varför har man annars hjälm? tranciver? Hur mycket större risk man utsätter sig för då man väljer att åka skidor beror på många faktorer; erfarenhet, åkteknisk skicklighet, andra mäniskor i backen, laviner, klippor osv. Du har rätt i att vi har en spridning i samhället, den behöver vi bidra till att inte öka i en takt som vi inte hinner med. Tycker i övrigt att frågan är svår. Jag har bara jobb som bygger på turism, kommer ingen hit så har jag inget jobb. Särskilt om de som brukar komma hit inte känner sig välkomna längre. Slutligen, för att kommentera på din fråga från början, "var minimerar jag smittspridningen bäst?" I bästa fall så håller jag med om att ensamheten med familj i Stöten är rätt. Förutsatt att ingen blir skadad medans ni är där. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Sälen på måndag den 30.e mars
Tillbaka
Topp