Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Sälen på måndag den 30.e mars
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Wangler" data-source="post: 1203118" data-attributes="member: 65352"><p>Bra input. tror de flesta inte är rädda för själva viruset utan börjar inse att restriktionerna handlar om att hjälpa sjukvården komma ikapp. Samtidigt så lever vi vidare och kan ju behöva sjukvård av andra skäl och då belastas dem ju igen så klart. Sen lider jag med dig just i det du skriver om näringen inom rese och hotell och jag förstår att man hamnar i en sits som blir konstig. ser nu många restauranger som lockar folk till krogen med 50% nedsatta priser som exempel, Ex "vi valde nu att inte åka till sälen men på lördag går vi ut på stan och äter istället".. </p><p></p><p>Det har gått så långt så folk blir hotade och förtalade på sociala medier. "en tjejmiddag som skrevs på facebook där 5 tjejer valde att träffas på ett glas vin där de tänkte till och egentligen inte bröt någonting och tog till åtgärder som att de satt ute på terrassen hos en av dem och alla hade med sig egen mat och dryck blir helt nerstormade av hot och idiotförklaras.</p><p></p><p>jag tror lite att utrycket "coronaidiot" sätter prägel på en del individer under en lång tid, det är inte långt kvar tills de första individerna blir gripna efter att man skurit sönder däcken på någons SUV för att man läst på nått socialt medie att familjen med denna SUV åkte till farmor förra helgen.</p><p></p><p>STF går ut i kampanj och skriver om alla deras anläggningar som håller öppet för att försöka rädda sin näring.</p><p> Situationen blir lite som dubbelmoral. spara dina pengar å håll dig inne för du kan komma att bli både sjuk och arbetslös. samtidigt vill vi att du stöder våra företag som har det jobbigt. företagen halverar priser och ändrar bokningsregler, banker erbjuder nu att man får slippa amorteringar. folk jobbar hemifrån i största möjliga mån om man nu har tur att ha ett yrke och en arbetsgivare som kan hantera det.</p><p></p><p> </p><p>Jag håller helt med att minimeringen av smittspridning vore besöket till stöten det bästa, handla mat i en affär gör du oavsett var du bor. belasta sjukvården kommer du göra om du skadar dig oavsett var du är och hur du gör.</p><p></p><p>Om man kanske lugnar ner sig lite och funderar på vad man egentligen blir uppretad över?</p><p> undvik onödiga resor.. ja okej</p><p>Jag åkte från Tyresö till Saltsjöbaden i söndags, där träffade jag en kompis, vi tog våra barn och promenerade vandringsleden till Hellasgården och tillbaka. sen tog jag och barnen bilen hem. handlade mat i en butik på vägen mitt emellan Tyresö och Saltsjöbaden.</p><p>till råga på allt så lever jag varannan vecka så igår sa jag hej då till mina barn som nu ska vara en vecka hos sin mamma med sin nya man och de bor på annan ort och umgås med en helt annan grupp av personer än dem jag rör mig bland.</p><p>Nästa vecka kommer de tillbaka till mig och under tiden går de i skolan, de går i 2 olika skolor i 2 olika kommuner.</p><p>Idag ska jag ta bilen till Farsta för min flickvän har fått ett paket fellevererat. annars hade hon fått det till Tyresö.</p><p></p><p>Då undviker vi ändå en del onödiga saker som vi annars gör som exempelvis</p><p>gymmet ( som nu är öppet igen) kör vi hemma eller ute istället</p><p>jobbet kör vi hemifrån ( så länge vi har dem kvar)</p><p>svärfar och svärmor, mormor å alla får inga besök överhuvud taget.</p><p>listan här är självklart längre</p><p></p><p>Men jag tycker nog att resonemanget att hålla sig hemma istället för att åka upp till en lägenhet eller hus i fjällen/skärgården med sin familj och på det sättet faktiskt isolera sig mer än i vanliga vardagen är lite för tunt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Wangler, post: 1203118, member: 65352"] Bra input. tror de flesta inte är rädda för själva viruset utan börjar inse att restriktionerna handlar om att hjälpa sjukvården komma ikapp. Samtidigt så lever vi vidare och kan ju behöva sjukvård av andra skäl och då belastas dem ju igen så klart. Sen lider jag med dig just i det du skriver om näringen inom rese och hotell och jag förstår att man hamnar i en sits som blir konstig. ser nu många restauranger som lockar folk till krogen med 50% nedsatta priser som exempel, Ex "vi valde nu att inte åka till sälen men på lördag går vi ut på stan och äter istället".. Det har gått så långt så folk blir hotade och förtalade på sociala medier. "en tjejmiddag som skrevs på facebook där 5 tjejer valde att träffas på ett glas vin där de tänkte till och egentligen inte bröt någonting och tog till åtgärder som att de satt ute på terrassen hos en av dem och alla hade med sig egen mat och dryck blir helt nerstormade av hot och idiotförklaras. jag tror lite att utrycket "coronaidiot" sätter prägel på en del individer under en lång tid, det är inte långt kvar tills de första individerna blir gripna efter att man skurit sönder däcken på någons SUV för att man läst på nått socialt medie att familjen med denna SUV åkte till farmor förra helgen. STF går ut i kampanj och skriver om alla deras anläggningar som håller öppet för att försöka rädda sin näring. Situationen blir lite som dubbelmoral. spara dina pengar å håll dig inne för du kan komma att bli både sjuk och arbetslös. samtidigt vill vi att du stöder våra företag som har det jobbigt. företagen halverar priser och ändrar bokningsregler, banker erbjuder nu att man får slippa amorteringar. folk jobbar hemifrån i största möjliga mån om man nu har tur att ha ett yrke och en arbetsgivare som kan hantera det. Jag håller helt med att minimeringen av smittspridning vore besöket till stöten det bästa, handla mat i en affär gör du oavsett var du bor. belasta sjukvården kommer du göra om du skadar dig oavsett var du är och hur du gör. Om man kanske lugnar ner sig lite och funderar på vad man egentligen blir uppretad över? undvik onödiga resor.. ja okej Jag åkte från Tyresö till Saltsjöbaden i söndags, där träffade jag en kompis, vi tog våra barn och promenerade vandringsleden till Hellasgården och tillbaka. sen tog jag och barnen bilen hem. handlade mat i en butik på vägen mitt emellan Tyresö och Saltsjöbaden. till råga på allt så lever jag varannan vecka så igår sa jag hej då till mina barn som nu ska vara en vecka hos sin mamma med sin nya man och de bor på annan ort och umgås med en helt annan grupp av personer än dem jag rör mig bland. Nästa vecka kommer de tillbaka till mig och under tiden går de i skolan, de går i 2 olika skolor i 2 olika kommuner. Idag ska jag ta bilen till Farsta för min flickvän har fått ett paket fellevererat. annars hade hon fått det till Tyresö. Då undviker vi ändå en del onödiga saker som vi annars gör som exempelvis gymmet ( som nu är öppet igen) kör vi hemma eller ute istället jobbet kör vi hemifrån ( så länge vi har dem kvar) svärfar och svärmor, mormor å alla får inga besök överhuvud taget. listan här är självklart längre Men jag tycker nog att resonemanget att hålla sig hemma istället för att åka upp till en lägenhet eller hus i fjällen/skärgården med sin familj och på det sättet faktiskt isolera sig mer än i vanliga vardagen är lite för tunt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Sälen på måndag den 30.e mars
Tillbaka
Topp